مدیران محصول اپل درباره قابلیت‌های جذاب iPadOS 18 صحبت می‌کنند [تماشا کنید]

اقتصاد ایران: مدیران محصول اپل، Smart Script و Math Notes را ازجمله جذاب‌ترین ویژگی‌های iPadOS 18 می‌دانند.

اپل در به‌روزرسانی جدید سیستم‌عامل آیپد یعنی iPadOS، قابلیت‌های جذابی به اپلیکیشن Notes اضافه کرده است که با نام Smart Script و Math Notes شناخته می‌شوند و به‌طور ویژه برای کار با اپل پنسل طراحی شده‌اند و ازجمله کاربردی‌ترین ویژگی‌های جدید تبلت‌های اپل به‌شمار می‌روند.

مصاحبه‌ی دو تن از مدیران محصول اپل به نام‌های تای جردن و جنی چن درباره‌ی به‌روزرسانی Notes در iPadOS حاوی نکات جالبی درمورد ویژگی‌های جدید اپلیکیشن مذکور است.

Smart Script: بی‌دردسر خوش‌خط شوید

Smart Script یکی از راه‌هایی است که اپل از یادگیری ماشین در iPadOS استفاده می‌کند. این قابلیت نوشته‌های دست‌نویس شما را بهبود می‌بخشد و درنتیجه خط شما بدون از دست‌دادن سبک شخصی، خواناتر و مرتب‌تر به‌نظر می‌رسد. Smart Script با مرور زمان و باتوجه‌به نوشته‌های شما، به شیوه‌ی دست‌خط‌تان عادت می‌کند و به گفته‌ی جردن، به‌اندازه‌ی متن تایپی کارآمد می‌شود.

به‌محض اینکه با اپل پنسل شروع به نوشتن در Notes می‌کنید، Smart Script نوشته‌ی شما را بهبود می‌بخشد. این قابلیت همچنین غلط‌گیر املایی دارد و اشتباه‌های تایپی را با خط زیر کلمات مشخص می‌کند. Smart Script می‌تواند کارهای جالب دیگری هم انجام دهد و برای مثال با نگه‌داشتن اپل پنسل و کشیدن کلمات، می‌توانید آن‌ها را در پاراگراف‌ جابه‌جا کنید و ببینید که متن به‌صورت خودکار برای قرارگیری کلمات جدید تنظیم می‌شود.

حتی می‌توانید متن تایپ‌شده را به‌عنوان دست‌خط خود در وسط پاراگراف جای‌گذاری کنید. بنابراین، بسیاری از کارهایی را که به‌صورت عادی با متن تایپ‌شده انجام می‌دهید را می‌توانید با دست‌خط خودتان هم انجام دهید.

Math Notes: حل معادلات با مداد اپل

به‌گفته‌ی جردن، اپل زمان زیادی را صرف بازآفرینی ماشین‌حساب برای رابط کاربری آیپد کرده است. Math Notes به شما امکان می‌دهد معادلات را با اپل پنسل بنویسید و با افزودن علامت مساوی، اپلیکیشن Notes به‌صورت خودکار آن را حل می‌کند.

Math Notes تقریباً جادویی عمل می‌کند و ورودی طبیعی اپل پنسل را با مدل‌های فوق‌العاده‌ی یادگیری ماشین روی دستگاه که جنی و تیمش روی آن‌ها کار کرده‌اند، ترکیب می‌کند. شما فقط به‌سادگی معادله را روی کاغذ می‌نویسید و مانند جادو، پاسخ را دریافت می‌کنید. این قابلیت بسیار ساده و بصری است.

مقالات مرتبط:
  • چگونه نسخه‌ی بتای iOS 18 و iPadOS 18 را روی آیفون و آیپد نصب کنیم؟
  • قابلیت فرمت‌ کردن هارد و SSD اکسترنال به iOS 18 و iPadOS 18 اضافه می‌شود

قابلیت Math Notes می‌تواند متغیرها و اعداد مرتبط با آن‌ها را تشخیص دهد. بنابراین، اگر متغیرهایی مانند قیمت و مساحت را در بخشی از یادداشت تعریف کنید و بنویسید قیمت ضرب‌در مساحت، یادداشت‌های ریاضی می‌تواند با استفاده از اعداد مشخص‌شده‌ی قبلی، پاسخ را ارائه کند. البته این ویژگی با زبان فارسی سازگاری ندارد.

ویژگی Math Notes به‌قدری هوشمند است که بتواند تفاوت بین متغیرهای جداگانه در یک یادداشت را تشخیص دهد، بنابراین اگر چندین مسئله ریاضی با متغیر یکسانی مانند X داشته باشید، گیج نمی‌شود. همچنین، اگر معادله‌ای قابل رسم باشد، می‌توانید نمودارها را به‌طور خودکار در Math Notes اضافه کنید.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ