تأکید کره شمالی و روسیه بر اهمیت همکاری‌های نظامی

اقتصاد ایران: رئیس کره شمالی در دیدار با معاون وزیر دفاع روسیه بر اهمیت همکاری دو کشور در زمینه نظامی با هدف حفاظت از امنیت منطقه و جهان تأکید کرده و حمایت قاطع پیونگ‌یانگ از اقدامات نظامی روسیه در اوکراین را اعلام کرد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، آژانس تلگراف مرکزی جمهوری خلق کره (CTAC) اعلام کرد که در جریان دیدار کیم جونگ اون، رئیس کره شمالی با هیئتی که از سوی وزارت دفاع روسیه به پیونگ یانگ سفر کرده، طرفین بر اهمیت همکاری در زمینه نظامی برای حفاظت از منافع امنیتی متقابل تأکید کردند. 

طبق این گزارش، رهبر کره شمالی اظهار داشت که ارتش‌های کره شمالی و روسیه باید نقش مهمی در حفاظت و تقویت صلح منطقه‌ای و جهانی ایفا کنند. همچنین او حمایت قاطع و همبستگی پایدار مقامات و مردم جمهوری کره شمالی با عملیات ویژه روسیه برای حفاظت از دونباس را ابراز کرد. 

کیم جونگ اون بار دیگر اهمیت بسیار زیاد نشست سران کره-روسیه در ماه ژوئن در پیونگ‌یانگ را مورد اشاره قرار داده و یادآور شد که ارتش‌های دو کشور که بر اساس روابط مرسوم تاریخی طولانی و پیوندهای جنگی به یکدیگر متصل شده‌اند، باید روابط خویش را محکمتر کرده، نزدیکی روابط کره و روسیه را در جهان حاضر تقویت و نقش مهمی در حفاظت از صلح منطقه‌ای و جهانی و عدالت بین‌المللی ایفا کنند. 

بامداد امروز مشخص شد که کیم جونگ اون هیئت نظامی روسی به سرپرستی معاون وزیر دفاع روسیه، آلکسی کریواروچکو، را به حضور پذیرفت. جزئیاتی از محتوای مذاکرات صورت گرفته در این دیدار اعلام نشده است. 

در اوایل ماه جولای، کاخ سفید نسبت به تقویت همکاری‌های نظامی بین روسیه و کره شمالی ابراز نگرانی کرد. مقامات واشنگتن همچنین اشاره کردند که در این رابطه کشورهای عضو  ناتو و منطقه آسیا-اقیانوسیه در نشست آینده همکاری‌های عمیق‌تری را مورد بحث قرار خواهند داد و چهار "پروژه برجسته" را راه‌اندازی خواهند کرد. 

در روزهای 18-19 ژوئن، رئیس جمهور روسیه، ولادیمیر پوتین، طی سفر رسمی خود به پیونگ یانگ، مذاکرات مفصلی را با رئیس کره شمالی، کیم جونگ اون، انجام داد. در پایان این دیدار، یک توافقنامه مشارکت استراتژیک جامع بین دو کشور به امضا رسید که کمک متقابل در صورت تجاوز خارجی علیه هر یک از دو طرف را پیش‌بینی می‌کند. پوتین تأکید کرد که توسعه روابط پیونگ‌یانگ و مسکو بر اساس اصول برابری و احترام متقابل به منافع دو کشور بنا شده است.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ