۴۷۵ هکتار از اراضی دولتی استان اصفهان رفع تصرف شد

اقتصاد ایران: اصفهان- مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان از رفع تصرف ۴۷۵.۸ هکتار اراضی ملی و دولتی استان در سه سال اخیر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا قاری‌قرآن اظهار داشت: با هدف جلوگیری از تصرف اراضی ملی و دولتی در سطح استان اصفهان، همواره اجرای اقدامات پیشگیرانه در اولویت قرار دارد که بر این اساس جهت اطلاع‌رسانی با نصب تابلو، علائم هشدار دهنده و دیوار نویسی، هشدارهای لازم اعلام شده تا مردم استان بدانند کدام اراضی مربوط به بیت‌المال است.

وی افزود: در سه سال اخیر، ۴۷۵.۸ هکتار از اراضی ملی و دولتی در گستره شهرهای استان اصفهان، با هوشیاری و تلاش عوامل یگان حفاظت اراضی استان از چنگال متصرفات خارج و رفع تعرض شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان، گفت: بازگشت این اراضی به بیت‌المال با اجرای ۹۴ فقره حکم قطعی قضائی و ۲۸۰ مورد رفع تصرف فوری انجام شده است.

وی افزود: با اجرای این احکام قضائی در مجموع ۱۸۵.۴ هکتار از زمین‌های ملی و دولتی در پهنه استان اصفهان رفع تصرف و به بیت‌المال اعاده و نسبت به قلع‌وقمع و خلع ید آن اقدام شد.

قاری‌قرآن ادامه داد: از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ نیز ۲۹۰ هکتار از اراضی ملی و دولتی استان رفع تصرف فوری شده است که از این میزان ۱۱۶.۶ هکتار در سال ۱۴۰۰، ۱۱۶.۸ هکتار در سال ۱۴۰۱ و ۵۶.۸ هکتار در سال ۱۴۰۲ بوده است.

وی با هشدار به کسانی که به صورت غیرمجاز اقدام به احداث بنا در اراضی ملی می‌کنند، گفت: این اداره کل از اراضی ملی با آمادگی کامل حفاظت و حراست می‌کند و با هرگونه دخل و تصرف در این اراضی و زمین خواری به صورت قاطع برخورد کرده و کوچک‌ترین اغماضی ندارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان خاطرنشان کرد: تیم‌های گشت و مراقبت یگان حفاظت اراضی در سراسر استان اصفهان به صورت پیمایش روزانه در حال گشت زنی برای رصد اراضی ملی و دولتی تحت پوشش هستند و در صورت مشاهده موارد مربوط به تصرف این اراضی اقدامات قانونی لازم را انجام می‌دهند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ