رونمایی سند ملی خواندن و انتشار فراخوان کنگره شعر اربعین

اقتصاد ایران: رونمایی از سند ملی خواندن و ترویج مطالعه مفید و انتشار فراخوان کنگره شعر اربعین از جمله اخبار مهم این هفته حوزه کتاب بودند.

خبرگزاری مهر _ گروه فرهنگ و ادب: گزارش مرور هفتگی اخبار حوزه کتاب و نشر به دلیل همزمانی با تاسوعا و عاشورای حسینی و تعطیلی دو روزه در اواسط هفته، چهار خبر مهم دارد.

رونمایی از سند ملی خواندن و ترویج مطالعه مفید به همراه خبر انتخاب هیئت مدیره انجمن نویسندگان کودک و نوجوان از جمله این اخبار بودند. انتشار فراخوان ششمین کنگره شعر اربعین و تعطیلی دو روزه تالارهای کتابخانه ملی هم از دیگر خبرهای مهم این گزارش هستند.

مشروح این گزارش را در ادامه می‌خوانید:

انتشار فراخوان ششمین کنگره شعر اربعین

فراخوان ششمین کنگره شعر اربعین با رویکرد یادگار ماندگار شهید محسن فخری‌زاده این هفته منتشر شد.

موضوعات فراخوان شعر اربعین شامل تأثیر اربعین در تقویت نهاد خانواده، نقش اربعین در ترویج فرهنگ عاشورا، نقش اربعین در ترویج فرهنگ انتظار و زمینه‌سازی برای ظهور، نقش اربعین در تثبیت فرهنگ مقاومت و همراهی با محور مقاومت، تأثیر اربعین در ایجاد بصیرت سیاسی و اجتماعی، پیاده‌روی اربعین نماد وحدت امت اسلام و نقش زنان در اربعین است.

ابلاغ سند ملی خواندن و ترویج مطالعه مفید

نشست رونمایی و معرفی سند ملی خواندن و ترویج مطالعه مفید صبح روز شنبه ۲۳ تیر توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برگزار شد.

در این‌نشست محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مهدی رمضانی دبیرکل نهادکتابخانه‌های عمومی کشور، سید محمد هاشمی جانشین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و جمعی از اهالی صنعت نشر حضور داشتند.

اسماعیلی در این نشست گفت: اولین گام در اجرای این سند، نوع رونمایی و اشاعه آن است؛ سند ملی خواندن و ترویج مطالعه مفید به صورت مکتوب ابلاغ شده است و حالا باید مطالبات آن را بیان کنیم. دستگاه‌های مسئول در این حوزه باید تکالیف خود را در قبال آن انجام دهند، در همین راستا ۲۱ نهاد وظایفی را برعهده دارند که باید به آن جامه عمل بپوشانند.

تعطیلی تالارهای کتابخانه ملی

تالارهای سازمان اسناد و کتابخانه ملی همزمان با تاسوعا و عاشورای حسینی براساس اطلاعیه‌ای در روز دوشنبه ۲۵ تیر در نوبت شب و در روز سه‌شنبه ۲۶ تیر در تمام نوبت‌ها تعطیل بود.

انتخاب هیئت مدیره انجمن نویسندگان کودک و نوجوان

خبر دیگر این بود که بیست‌وهفتمین مجمع عمومی انجمن نویسندگان کودک و نوجوان با حضور بیش از دوسوم واجدان شرایط شرکت در مجمع عمومی و در محل این انجمن برگزار شد تا اعضای دوره جدید هیئت مدیره و بازرسان جدید انجمن با رأی اکثریت اعضا انتخاب شوند.

شرکت کنندگان در مجمع عمومی، فرزانه رحمانی، مینا حدادیان و معصومه یزدانی را به‌عنوان بازرسان اصلی و مهناز باقری و نسترن فتحی به‌عنوان بازرسان علی‌البدل سال ۱۴۰۴-۱۴۰۳ انتخاب کردند.

با اعلام روابط عمومی انجمن نویسندگان کودک و نوجوان فریدون عموزاده‌خلیلی، مناف یحیی‌پور، حمیدرضا شاه‌آبادی، افسون امینی، سولماز خواجه‌وند، شهلا انتظاریان و سیدعلی کاشفی‌خوانساری به‌عنوان اعضای اصلی هیئت مدیره و فرمهر منجزی، اسماعیل امینی و حمید اباذری به‌عنوان اعضای علی‌البدل هیئت مدیره انجمن نویسندگان کودک و نوجوان انتخاب شدند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ