خرید تضمینی بیش از ۷۰۰۰ تن کلزا در آذربایجان‌غربی

اقتصاد ایران: ارومیه- رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: از ابتدای برداشت دانه روغنی کلزا، هفت هزار و ۲۰۶ تن محصول توسط هشت مرکز خرید دولتی خریداری شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، خسرو شهبازی در این زمینه افزود: برداشت دانه روغنی کلزا از سطح بیش از چهار هزار هکتار از مزارع زیرکشت این محصول در استان آغاز شده و امسال در فصل کشت چهار هزار و ۳۵۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی استان زیر کشت کلزا رفته بود که حدود چهار هزار و ۱۵۰ هکتار آن به مرحله برداشت رسید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم کلزا ۳۵۰ هزار ریال با میانگین ناخالصی دو درصد و رطوبت ۱۰ درصد است، اظهارکرد: دانه روغنی کلزا از جمله محصولات سازگار با آب و هوا و بافت خاک‌های آذربایجان‌غربی است.

وی، با بیان اینکه برداشت کلزا از ۳۰ خرداد ماه در مرحله اول از سطح مزارع پلدشت آغاز و پس از آن در سایر شهرستان‌های استان آغاز شده است، اضافه کرد: هشت مرکز خرید دولتی شامل شرکت‌های تعاونی روستایی شهرستان‌های بوکان، نقده، پلدشت، پیرانشهر، شاهین دژ، میاندوآب، مهاباد و ارومیه برای تسهیل در امر خرید و رفاه حال کلزا کاران استان در نظر گرفته شده است.

شهبازی افزود: برداشت کلزا با ۴۸ دستگاه کمباین مجهز به هد برداشت انجام می‌گیرد و امسال بذر یارانه‌ای به کشاورزان ارائه شده و دستگاه‌های ریزکارنده و هد برداشت و کارنده نیز به صورت الگویی خریداری و در اختیار کشاورزان قرار داده شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی، با اشاره به اینکه مراکز خرید کلزا همه روزه از ساعت هشت صبح برای دریافت محصول کلزاکاران دایر هستند، اضافه کرد: تأمین روغن مورد نیاز کشور و جلوگیری از خروج ارز، تأمین علوفه مورد نیاز دام و طیور و تأمین امنیت غذایی و سلامت جامعه از اهداف توسعه کشت دانه‌های روغنی است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ