تلاش خالق تیک‌تاک بی‌نتیجه ماند؛ اتحادیه اروپا همچنان این شبکه اجتماعی را «نگهبان دروازه» می‌داند

اقتصاد ایران: تیک‌تاک همچنان تحت قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا به‌عنوان «نگهدارنده دروازه» باقی می‌ماند.

اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۲ به‌منظور ایجاد بازار دیجیتال منصفانه‌ و رقابتی قانون بازارهای دیجیتال (DMA) را به‌تصویب رساند. بنابر این قانون، کسب‌و‌کارهای دیجیتالی که ارزش بازار جهانی معادل ۷۵ میلیون یورو (حدود ۸۲ میلیون دلار)، بیش از ۴۵ میلیون کاربر فعال ماهانه و در سه سال گذشته بیش از ۱۰ هزار کاربر فعال تجاری سالانه در سراسر اتحادیه اروپا داشته باشند نگهدارنده دروازه نامیده می‌شوند.

اضافه‌شدن تیک‌تاک به‌جمع شرکت‌هایی که از آن‌ها به‌عنوان نگهدارنده دروازه یاد می‌شود یعنی پلتفرم مذکور مثل سایر بزرگان فناوری ازجمله اپل، متا، آمازون و گوگل باید تغییرات خاصی را برای ارائه‌ی خدمات به کاربران اتحادیه‌ی اروپا اعمال کند. تیک‌تاک و سایر شرکت‌های نگهدارنده دروازه در صورت رعایت نکردن DMA، میلیون‌ها یورو جریمه خواهند شد.

بنابر رای دیوان عدالت اتحادیه اروپا مبنی بر نگهدارنده دروازه بودن تیک‌تاک، این پلتفرم همچنان تحت قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا به‌عنوان نگهدارنده دروازه باقی می‌ماند. این دادگاه استدلال می‌کند که تیک‌تاک با وجود رقابت از سوی پلتفرم‌هایی مانند اینستاگرام ریلز و یوتیوب شورتز، به‌سرعت به یک بازیگر غالب در بازار اتحادیه اروپا تبدیل شده است.

مقالات مرتبط
  • تیک‌تاک خطاب به اروپا: ما را از فهرست پلتفرم‌های «دربان» خارج کنید
  • پس از آمریکا، اروپا هم سخت‌گیری به تیک تاک را افزایش می‌دهد

همچنین سخنگوی دیوان عدالت اتحادیه اروپا می‌گوید: «تیک‌تاک از نظر ارزش بازار، کاربران فعال ماهانه و کاربران فعال تجاری سالانه در سراسر اتحادیه اروپا در طول سه سال گذشته، معیارهای DMA برای عنوان نگهدارنده دروازه را داراست.» بنابراین تیک‌تاک به عنوان یک نگهدارنده دروازه، با مقررات سختگیرانه‌تری برای تضمین رقابت عادلانه و محافظت از حقوق کاربران در سراسر اتحادیه اروپا روبه‌رو خواهد شد.

به‌طور کلی، این تصمیم موقعیت تیک‌تاک را به‌عنوان یک بازیگر اصلی در بازار دیجیتال اروپا تثبیت می‌کند اما این پلتفرم را تحت نظارت و مقررات بیشتر اتحادیه اروپا قرار می‌دهد و شرایط جدید ممکن است بر مدل تجاری و شیوه‌های تبلیغاتی تیک‌تاک تأثیر مستقیم بگذارد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ