ثبت ۳ رویداد عزاداری ماه محرم در تقویم رویدادهای گردشگری کشور

اقتصاد ایران: تبریز-معاون گردشگری آذربایجان‌شرقی از ثبت ۳ رویداد عزاداری ماه محرم در تقویم رویدادهای گردشگری کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا بایرام‌زاده با اشاره به اهمیت گردشگری مذهبی در آذربایجان‌شرقی به‌عنوان اولین پایتخت مذهب شیعه در ایران، طی سخنانی گفت: با توجه به جایگاه مذهبی آذربایجان‌شرقی در طول تاریخ، معاونت گردشگری استان در راستای معرفی هرچه بهتر آئین‌های مذهبی این استان اقدام به برنامه ریزی برای ثبت و معرفی این رویدادهای گردشگری مذهبی کرده است که از این طریق تاکنون سه رویداد گردشگری مذهبی در تقویم رویدادهای گردشگری کشور به‌ثبت رسیده است.

معاون گردشگری آذربایجان‌شرقی ادامه داد: مراسم عزاداری روستای «محبوب آباد» و «انامق» شهرستان مرند که در این روستاها عزاداری محرم، به شیوه‌ای متفاوت و توأم با سنت منحصربه‌فرد مردمان این دو روستا در بازه زمانی ۲۴ تیرماه لغایت ۲۵ تیرماه برگزار می‌شود در تقویم رویدادهای گردشگری کشور به‌ثبت رسیده است.

او افزود: آئین مربوط به روز عاشورا «الله الله حسین وینه» که هر ساله در روز عاشورا برگزار می‌شود در کنار آئین «علم بندی»، دو رویداد ثبت شده از کهن‌شهر تاریخی مراغه در تقویم رویدادهای گردشگری کشور هستند که هر دو در سطح منطقه‌ای در تقویم رویدادهای گردشگری کشور به‌ثبت رسیده‌اند.

بایرام زاده خاطرنشان کرد: آئین «محرم در بازار تاریخی تبریز» در کنار آئین «شاخسی واخسی» دو رویداد مربوط به ایام محرم هستند که در حال طی مراحل پایانی ثبت سطح استانی در تقویم رویدادهای گردشگری کشور قرار دارند.

معاون گردشگری آذربایجان‌شرقی آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: باتوجه به اهمیت گردشگری مذهبی و برخورداری این استان از آئین‌های متنوع و منحصربه‌فرد عزاداری در ایام سوگواری اباعبدالله الحسین، امسال گروهی متشکل از ۱۲ عکاس حرفه‌ای مستند اجتماعی کشور ترکیه برای عکاسی و تصویربرداری از آئین‌های عزاداری آذربایجان‌شرقی به این استان سفر کردند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ