سد نرماب نقش مهمی در توسعه کشاورزی حوزه شرق گلستان دارد

اقتصاد ایران: مینودشت-نماینده مردم شرق گلستان در مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه کشاورزی حوزه شرق گلستان به تکمیل پروژه شبکه انتقال آب سدنرماب بستگی دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید نجیب حسینی شامگاه پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مهمترین مسائل پیش رو در منطقه و اقدامات و پیگیری‌های نماینده مجلس در این حوزه مورد بررسی و تبیین قرار گرفت.

وی در خصوص مشکلات و پیگیری‌های انجام شده مربوط به منطقه شرق گلستان، افزود: در ابتدای کار مدیران کل را نسبت به مسائل این منطقه حساس کردیم. برخی از مدیران را به صورت میدانی به شهرستان‌ها و روستاهای منطقه سوق دادیم تا از نزدیک شاهد مشکلات و دغدغه‌های موجود در هر دستگاه اجرایی باشند. مدیران را در سطوح مختلف مسئول پیگیری مشکلات و مسائل کردیم و برخی از موضوعات را هم شخصاً در سطح ملی پیگیری خواهم کرد.

نماینده مردم شرق گلستان در مجلس شورای اسلامی همچنین در خصوص مسائل مربوط به روستاها، گفت: در بخش توسعه روستایی نیز برای اولین بار و طی یک اقدام منحصر به فرد یک فرم الکترونیکی با ۱۹ موضوع اصلی نظام توسعه روستایی که توسط مشاوران خبره اقتصادی و عمرانی طراحی شده است در اختیار شوراها و دهیاران ۳۸۰ روستای حوزه انتخابیه قرار گرفته است تا پس از مشورت و جمع بندی با فعالان و صاحب نظران هر روستا، مسائل دارای اولویت را در این فرم ثبت و به دفتر ما ارسال کنند.

وی با اشاره به اینکه این مشکلات بر اساس اولویت بندی صورت گرفته جهت پیگیری به هر وزارت خانه مربوطه ارسال خواهد شد تا منابع موردنظر برای تکمیل پروژه‌ها و طرح‌های مذکور تأمین شود، ادامه داد: توجه به روستاها و جامعه روستایی در جهت ایجاد رضایت مندی و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر و بسترسازی برای ایجاد مقوله مهاجرت معکوس است.

نماینده مردم شرق گلستان در مجلس شورای اسلامی در خصوص پیگیری مشکلات توسعه اقتصادی و مسائل مربوط به اشتغال زایی گفت: حساسیت و پیگیری مشکلات معدن زغال سنگ تخت به دلیل اهمیت بالای موضوع اشتغال است‌. با پایان یافتن برداشت و بهره برداری از تونل‌های فعلی احتمال بیکار شدن حدود ۴۰۰ نفر کارگر وجود داشت. بلافاصله بعد از انتخابات و با رایزنی با مدیران سطح بالای کشوری موفق به اخذ مجوز افتتاح و بهره برداری از تونل شماره ۷ معدن زغال سنگ روستای تخت شدیم که در طی این ماه با افتتاح آن علاوه بر حفظ آن ۴۰۰ فرصت شغلی گذشته، حدود ۲۵۰ نفر فرصت شغلی جدید نیز برای جویندگان کار و جوانان منطقه فراهم خواهد شد.

وی از پایان یافتن مراحل مطالعات اولیه و تکمیلی معدن زغال سنگ روستای ازداران در قسمت جنوبی شهرستان مینودشت خبر داد و افزود: اکنون در حال تعیین پیمانکار و تدوین قرارداد آن هستیم که طبق پیش بینی کارشناسان امر، حدود ۴/۵ هزار تن زغال سنگ از این معدن استخراج شود که در این کارگاه نیز حدود ۳۰۰ کارگر مشغول به کار خواهند شد.

حسینی در خصوص مسائل مربوط به سد نرماب و توسعه کشاورزی منطقه هم گفت: مهمترین بخش عملیات اجرایی سد نرماب، پروژه شبکه انتقال آب این سد به اراضی کشاورزی است. تاکنون اقدامی در جهت عملیات اجرایی این شبکه صورت نگرفته و با توجه به اهمیت موضوع و طی دیدار با وزیر نیرو مبلغ ۵۰ میلیارد تومان برای شروع این کار جذب کردیم که به محض تخصیص به پروژه تزریق خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه توسعه کشاورزی منطقه بستگی به تکمیل پروژه شبکه سد نرماب دارد و نیاز به توجه هرچه بیشتر وزارت خانه مربوطه به این امر است، گفت: بخشی از آب سد نرماب جهت استفاده در شبکه آشامیدنی مردم حوزه انتخابیه خواهد بود که علاوه بر شهرستان مینودشت و گالیکش، تا بخشی از شهر فراغی و تعدادی از روستاهای کلاله نیز از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار خواهند شد.

نماینده مردم شرق گلستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اکنون تمامی جوانب مربوط به موضوع گردشگری در محدوده این سد در حال مطالعه و برنامه ریزی است که با توجه به ظرفیت‌های طبیعی بکر در اطراف دریاچه سد، شاهد افقی روشن در بحث گردشگری و بوم‌گردی در روستاهای این محدوده خواهیم بود.

حسینی در پایان با مهم خواندن رسالت خبرنگاران و اصحاب رسانه در تبیین خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و موضوعات مربوط به امیدآفرینی در جامعه که توصیه و سفارش مقام معظم رهبری است، افزود: خبرنگاران در همه حال و در تمام تحولات مهم سیاسی و اجتماعی در کشور نقش آفرینی کرده‌اند که نمونه بارز آن دو انتخابات اخیر مجلس و ریاست جمهوری را باید مثال زد که با حضور فعال رسانه‌ها، شاهد برگزاری یک انتخابات پرشور و حضور حماسی مردم بودیم که جلوه زیبایی از وفاداری ملت شریف ایران به نظام و رهبری معظم انقلاب را به نمایش گذاشتند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ