مرسدس‌بنز با همکاری استارباکس، در آمریکا ایستگاه‌های ۴۰۰ کیلوواتی شارژ خودرو برقی راه‌اندازی می‌کند

اقتصاد ایران: مرسدس‌بنز و استارباکس قصد دارند ۱۰۰ ایستگاه شارژ سریع خودروهای برقی را در امتداد بزرگراه میان‌ایالتی i-5 احداث کنند.

مرسدس بنز و استارباکس با همکاری یکدیگر در ۱۰۰ شعبه‌ی استارباکس واقع در امتداد بزرگراه میان‌ایالتی I-5 ایستگاه‌های شارژ سریع خودروهای برقی احداث می‌کنند. این بزرگراه، کرانه‌ی غربی آمریکا را از مرز کانادا تا مکزیک پوشش می‌دهد.

به‌نوشته‌ی ورج، ایستگاه‌های جدید شارژ سریع خودروهای برقی، بخشی از برنامه‌ی یک میلیارد دلاری مرسدس بنز برای ساخت ۲٬۰۰۰ ایستگاه شارژ خودرو برقی در سرتاسر جهان به‌شمار می‌روند. اولین ایستگاه این شرکت با امکاناتی مثل سالن انتظار مجلل و سرعت شارژ ۴۰۰ کیلووات، سال گذشته در آتلانتا افتتاح شد.

اکنون به‌نظر مرسدس برای آغاز فاز بعدی نصب ایستگاه‌های شارژ خود آمادگی دارد و تمرکز اولیه‌‌اش را بر شعبه‌های استارباکس در امتداد بزرگراه I-5 قرار داده است. این دو شرکت در بیانیه‌ی مشترکی اعلام کردند هدفشان شناسایی فرصت‌های بیشتر در بازارهای کلیدی، ازجمله مناطق شهری، نقاط کور شارژ و سایر کریدورهای مسافرتی است.

استارباکس در هزینه‌ی نصب ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی مشارکت نخواهد کرد و فقط فضای لازم را در پارکینگ‌های خود برای دکل‌های شارژ و سایر تجهیزات در اختیار مرسدس قرار می‌دهد. نکته‌ی مهم اینکه مرسدس کل هزینه‌ی پروژه‌ی یک میلیارد دلاری را به تنهایی برعهده نخواهد گرفت و ۵۰ درصد از آن را MN8 Energy، زیرمجموعه‌ی بخش مدیریت دارایی گلدمن ساکس که روی انرژی خورشیدی و ذخیره‌سازی انرژی تمرکز دارد، تأمین می‌کند.

مقالات مرتبط:
  • سوپراسپرت مرسدس AMG GT63 Pro 2025 معرفی شد؛ پرقدرت، آیرودینامیکی و خنک‌
  • مرسدس به این زودی‌ها موتور‌های درون‌سوز را کنار نمی‌گذارد

یکی از چالش‌های اصلی در ایجاد ایستگاه‌های شارژ جدید، یافتن شرکای املاکی است که تمایل داشته باشند فضایی را به نصب همه‌ی تجهیزات شارژ سریع DC اختصاص دهند. علاوه‌بر دوشاخه‌ها و دکل‌های شارژ، اکثر شارژرهای سریع DC به فضای اضافه‌ای برای سایر تجهیزات الکترونیکی مانند ترانسفورماتورها و مراکز بار نیاز دارند که در محفظه‌‍‌ی فلزی ضدآب نگهداری می‌شوند. برخی از این تجهیزات می‌توانند حجیم و جاگیر باشند.

شارژکردن خودرو برقی با سوخت‌گیری خودرو بنزینی کاملاً تفاوت دارد. درحالی‌که پر کردن باک بنزین کمتر از ۵ دقیقه زمان می‌برد، شارژ مجدد باتری خودرو الکتریکی باتوجه‌به توان خروجی شارژر و ظرفیت باتری خودرو می‌تواند تا یک ساعت طول بکشد. به‌همین دلیل مرسدس ایستگاه‌های شارژ خود را در شعبه‌های استارباکس مستقر می‌کند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ