مدیر اپل موزیک از «توقف نوآوری» در اسپاتیفای می‌گوید

اقتصاد ایران: مدیر اپل موزیک در مصاحبه‌ای جدید از توقف نوآوری در اسپاتیفای و سایر رقبا می‌گوید.

اولیور شوسر، مدیر بخش اپل موزیک، اپل تی‌وی پلاس و بیتس در مصاحبه‌ای با مجله‌ی والپیپر، به موضوعات مختلف از جمله کسب‌وکار اپل موزیک پرداخته است.

شوسر در مصاحبه‌اش بر نوآوری مداوم اپل موزیک و دورشدن رقبا از تمرکز بر موسیقی، تأکید کرد: «ما در اپل موزیک روی موسیقی تمرکز کرده‌ایم، درحالی‌که بقیه به سمت پادکست و کتاب‌های صوتی رفته‌اند ... اکثر رقبا تا حدودی دست از نوآوری کشیده‌اند؛ اما ما به شدت در حال پیشروی هستیم.»

شوسر برای اثبات ادعایش، به ویژگی‌های اخیر اپل موزیک مانند Apple Music Sing، بخش کلاسیک، نمایش متن ترانه و صدای فراگیر فضایی اشاره کرد.

به‌گفته‌ی شوسر: «با صدای فضایی، ما تجربه‌ی گوش کردن به موسیقی را کاملاً متحول کردیم. قبلاً ما از مونو به استریو رفتیم و بعد از آن، برای دهه‌ها هیچ چیز دیگری وجود نداشت. سپس ما استاندارد کاملاً جدیدی اختراع کردیم. اکنون ۹۰ درصد از مشترکین ما به موسیقی با صدای فضایی گوش می‌دهند.»

شوسر درمورد هدفون جدید بیتس پیل توضیح می‌دهد: «برای ساخت محصولات باکیفیت، کارهای زیادی باید انجام می‌دادیم. ما بیتس را یک شرکت تولیدکننده‌ی محصولات رده‌بالا می‌دانیم. هدف ما ساخت بهترین هدفون‌ ها با برترین فناوری‌ها است. ما مجبور شدیم قبل از اینکه سراغ پیل برویم، کل سبد محصولات هدفون خود را از نو طراحی و بازتعریف کنیم.»

مقالات مرتبط
  • انتقال موسیقی‌‌های اسپاتیفای به اپل موزیک امکان‌پذیر می‌شود
  • اپل موزیک یا اسپاتیفای؛ کدامیک برای کاربر ایرانی مناسب‌تر است؟

یکی از مهندسان بیتس در ادامه‌ی صحبت‌های شوسر به جزئیات فنی می‌پردازد و می‌گوید: «ما در مدل قبلی پیل پلاس از دو ووفر و دو توییتر گرد استفاده می‌کردیم. اما در مدل جدید، طراحی را کاملاً تغییر دادیم و به جای آن از یک ووفر بیضی شکل و یک توییتر استفاده کردیم که بسیار کارآمدتر و قادر به تولید صدای بلندتر، حجیم‌تر و با نویز کمتر هستند. خود ووفر جدید به تنهایی ۱٫۹ برابر بیشتر از مجموع دو ووفر مدل پیل پلاس هوا جابه‌جا می‌کند و از آهنرباهای نئودیمیوم قوی‌تری بهره می‌برد که ۲۰ درصد نیروی محرکه‌ی قوی‌تری تولید می‌کنند. این ویژگی‌ها با هم باعث بهبود عملکرد بیس و بازتولید صدای بم با کیفیت‌تر در مدل جدید می‌شوند.»

«پریمیوم» کلمه‌ای است که بارها و بارها در مصاحبه هم به‌عنوان هدف اصلی برای اپل موزیک و هم برای بیتس مطرح می‌شود. کاملاً واضح است که اپل از اینکه رقبایی مانند اسپاتیفای و یوتیوب بازار موسیقی رایگان را در اختیار داشته باشند، راضی است؛ درحالی‌که خودش بر رقابت برای جذب مشترکین پولی تمرکز می‌کند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ