دولت شهید رئیسی ۱۰۶ هزار میلیارد تومان بدهی خود را تسویه کرد

اقتصاد ایران: نمین- مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: دولت شهید آیت‌الله رئیسی در کمتر از سه سال ۱۰۶ هزار میلیارد تومان بدهی دولت به صندوق تأمین اجتماعی را تسویه کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، میرهاشم موسوی عصر پنجشنبه در مراسم افتتاح درمانگاه تأمین اجتماعی نمین، اظهار کرد: فیض خدمت به مردم بالاترین عیار در مسیر کمال انسانی را دارد و ما معتقدیم که در اعتلای این مسیر خدمت‌رسانی بی‌منت و واقعی باید شب و روز نشناسیم.

وی خدمات ارائه شده در حوزه بهداشت و سلامت را ملموس اعلام کرد و گفت: ۲ نعمت امنیت و بهداشت زمانی ارزش پیدا می‌کند که انسان‌ها لحظه‌ای از این ۲ نعمت بی‌بهره باشند که در تأمین امنیت این کشور شهید سلیمانی قاموس جدیدی را در هندسه قدرت ملی و فراملی تعریف کرد که هیچ وقت به امنیت این کشور خدشه‌ای وارد نشود.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی تصریح کرد: در کنار امنیت، سلامت نعمتی است که ما قدر آن را در همین چند سال گذشته در بحث کرونا بیشتر دانستیم به طوری که روزانه ۷۰۰ کشته در این کشور بر اثر بیماری کرونا به ثبت می‌رسید که در دولت سیزدهم این کشتار با رقم بسیار بالا متوقف شد و شخص رئیس جمهور تلاش کرد تا سلامت مردم در کنار امنیت بالایشان تأمین شود.

موسوی افزود: تراز خدمتی که رئیس جمهور شهید ثبت کرد یک تراز بی‌نظیر و مثال‌زدنی است که در تاریخ این کشور به یادگار خواهد ماند و ضرورت دارد در همین تراز خدمت صادقانه به مردم تداوم یافته و دولت چهاردهم این کار ارزشمند را ادامه بدهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: سازمان تأمین اجتماعی در آغاز دولت سیزدهم با تنگناهای جدی روبه‌رو بود به طوری که ۲۷ هزار میلیارد تومان پرداخت حقوق ماهانه با کسری سه تا چهار هزار میلیارد تومانی روبه‌رو می‌شد که عمدتاً از بانک عامل این کسری‌ها استقراض می‌شد.

موسوی اضافه کرد: با نگاه ویژه رئیس جمهور و رویکرد تحولی و تکیه بر توان داخلی و استفاده از ظرفیت ۷۰ هزار پرسنل سازمان تأمین اجتماعی سعی شد تا کسری‌ها جبران و ما امروز موفق به پرداخت ۵۳ هزار میلیارد تومان مستمری برای بازنشستگان و مستمری‌بگیران به شکل ماهانه باشیم که حتی بدون یک ریال استقراض از بانک انجام می‌شود.

وی به تسویه حساب ۱۰۶ هزار میلیارد تومانی دولت به صندوق تأمین اجتماعی اشاره کرد و ادامه داد: از سال ۱۴۰۲ تاکنون ریالی استقراض از بانک نداشتیم.

موسوی به تحولات عظیم در حوزه خدمت‌رسانی بیمه‌ای و درمانی اشاره کرد و گفت: نه تنها یک قلم دارو از پوشش بیمه‌ای خارج نشد بلکه ۲۰۰ قلم دارو به مجموع پوشش بیمه‌ای تأمین اجتماعی افزوده شد و ما خدمات گران قیمت ناباروری و تأمین داروی بیماران صعب‌العلاج و مزمن را نیز انجام می‌دهیم و اقدام به راه‌اندازی صندوق حمایت از بیماران صعب‌العلاج کردیم.

وی بیان کرد: در این سه سال ۱۷ هزار تخت بیمارستانی در کشور به بهره‌برداری رسید که تأمین اجتماعی نیز سعی کرد ۱۰ تا ۱۱ هزار تخت به ظرفیت خود اضافه کند که این رقم کمی در مسیر توسعه و پیشرفت نیست.

موسوی در ادامه سخنان خود یادآور شد: امیدواریم در دولت چهاردهم ادامه این مسیر خدمت‌رسانی و توقف نشدن این حرکت مستمر را شاهد باشیم تا بستر و زمینه رضایتمندی عمومی فراهم آید.

وی تاکید رئیس جمهور را بر توسعه خدمت‌رسانی در مناطق محروم نظیر درمانگاه نمین و به سرانجام رساندن آن در کمتر از ۲ سال یادآور شد و تصریح کرد: ما تمام امکانات و تجهیزات را مشابه هم به کار گرفتیم و همان درمانگاهی را در نمین احداث کردیم که در منطقه یک تهران نیز چنین درمانگاهی آماده ارائه خدمات است.

موسوی گفت: برای گروه‌های سنی بالای ۶۵ سال خدمات رایگان و تست‌های مستمر دیابت و فشار خون ارائه می‌شود که در کنار آن همچنان ۲۰۰ پروژه عمرانی و خدماتی در قالب پوشش بیمه‌ای و درمانی در سطح کشور در حال احداث است.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی افزود: در شهرستان‌های خلخال، گرمی، مشگین‌شهر و پارس‌آباد نیز احداث بیمارستان در حال انجام است و ۲ هزار میلیارد تومان پروژه در سطح استان اردبیل در مرحله ساخت و یا طراحی است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ