ابزار جدید SCALE، اجرای نرم‌افزارهای CUDA انویدیا روی گرافیک‌های AMD را ممکن می‌کند

اقتصاد ایران: کامپایلر SCALE می‌تواند نرم‌افزارهای مبتنی‌بر کودا را در گرافیک‌های AMD اجرا کند.

Spectral Compute ابزار جدیدی به نام SCALE را معرفی کرده است که امکان اجرای مستقیم نرم‌افزارهای CUDA روی گرافیک‌های AMD را بدون نیاز به تغییر کد فراهم می‌کند.

SCALE می‌تواند به‌طور خودکار کدهای کودا را در گرافیک AMD کامپایل کند. بدین ترتیب، فرایند انتقال نرم‌افزارهایی که در ابتدا برای گرافیک انویدیا طراحی شده‌اند به سایر پلتفرم‌ها را بدون نقض حق کپی‌رایت انجام می‌دهد.

کامپایلر SCALE شبیه‌به ابزار CUDA Toolkit انویدیا عمل می‌کند، با این تفاوت که خروجی کدهای آن برای گرافیک‌های غیر انویدیا قابل اجرا خواهد بود. SCALE سعی می‌کند با کدهای کودا سازگاری کامل داشته باشد، حتی از ویژگی‌های خاص آن مثل PTX درون خطی و پیاده‌سازی ++C کامپایلر انویدیا پشتیبانی می‌کند.

مهم‌ترین مزیت SCALE این است که می‌تواند جایگزین کامپایلر انویدیا شود. برخلاف ابزارهای دیگر که کد کودا را به زبان دیگری ترجمه می‌کنند یا نیاز به کارهای اضافی دارند، SCALE این کدها را به‌طور مستقیم برای گرافیک‌های AMD کامپایل می‌کند.

SCALE با نرم‌افزارهای متعددی از جمله Blender ،Llama-cpp ،XGboost ،FAISS ،GOMC ، STDGPU ،Hashcat و Nvidia Thrust مورد آزمایش قرار گرفته و صحت عملکرد آن اثبات شده است. این آزمایش‌ها روی گرافیک‌های RDNA 2 و RDNA 3 انجام شد. علاوه‌بر این، توسعه‌ی پشتیبانی از کارت‌های Vega درحال انجام است. بااین‌حال، به‌نظر می‌رسد توسعه‌دهندگان به کارت‌های گرافیک مبتنی‌بر CDNA تیم قرمز دسترسی نداشته‌اند.

مقالات مرتبط
  • پردازنده‌ گرافیکی چیست؛ هر آنچه باید درباره GPU بدانید
  • زنگ‌خطر برای انویدیا؛ چینی‌ها پردازنده گرافیکی سازگار با CUDA می‌سازند

نبود پشتیبانی از پردازنده‌های مبتنی‌بر CDNA یکی از نواقص مهم SCALE محسوب می‌شود، زیرا اغلب نرم‌افزارهای دیتاسنترهای هوش مصنوعی برای سخت‌افزارهای سازگار با کودا طراحی شده‌اند و بسیاری از توسعه‌دهندگان علاقه‌مند هستند که برنامه‌های خود را به پلتفرم‌های رقیب انتقال و بازار خود را گسترش دهند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ