استفاده از ظرفیت خلیج فارس برای تامین آب پایدار در استان بوشهر

اقتصاد ایران: بوشهر- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بوشهر استفاده از ظرفیت خلیج فارس را برای تامین آب پایدار در استان بوشهر دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدهادی رستمیان ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تأمین آب پایدار یکی از نیازهای اساسی در استان بوشهر بوده و در دولت سیزدهم نگاهی ویژه به این موضوع شده است.

وی ظرفیت خلیج فارس و شیرین‌سازی آب دریا را یکی از مهمترین راهکارها برای تأمین آب دانست و افزود: استان بوشهر در کنار خلیج فارس ظرفیت مهمی در عرصه‌های تولید آب از طریق تأسیسات شیرین‌سازی دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بوشهر با بیان اینکه طرح‌های شیرین‌سازی آب دریا در دولت شهید آیت‌الله رئیسی در دستور کار قرار گرفت اضافه کرد: رفع مشکلات تأمین و توزیع آب در این استان ساحلی از تأکیدات شهید رئیسی بود.

وی تأسیسات آب‌شیرین‌کن در مدار استان بوشهر در دولت دوازدهم را، سه سایت به ظرفیت تولید ۳۵ هزار و ۶۰۰ مترمکعب دانست و تصریح کرد: در دولت سیزدهم تعداد تأسیسات در مدار تولید به ۱۱ سایت با تولید ۱۰۳ هزار و ۱۰۰ مترمکعب افزایش یافت.

رستمیان گفت: آمار آغاز عملیات اجرایی سایت‌های آب‌شیرین‌کن در دولت‌های قبل ۹ سایت به ظرفیت ۸۲ هزار مترمکعب بود که در دولت سیزدهم عملیات اجرایی ۶ سایت آب‌شیرین‌کن به ظرفیت ۱۰۸ هزار و ۷۵۰ مترمکعب آغاز شد که حدود ۳۵ درصد افزایش یافت.

وی ادامه داد: مجموع تأسیسات آب‌شیرین‌کن افتتاحیه و در دست احداث استان بوشهر در دولت سیزدهم، ۲۱ طرح به ظرفیت ۲۴۰ هزار و ۳۵۰ مترمکعب است که افزایش بیش از ۵۰ درصدی ظرفیت نسبت به قبل آن دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بوشهر بهره‌برداری طرح بزرگ آبرسانی سیراف به جم با سرمایه‌گذاری هزار میلیارد تومان را از دیگر طرح‌ها در دولت سیزدهم خبر داد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ