رئیس‌جمهور به وعده خود یعنی شایسته‌گزینی در معرفی کابینه عمل کند

اقتصاد ایران: نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: باید مبنای رئیس‌جمهور در معرفی اعضای کابینه دولت چهاردهم به مجلس شورای اسلامی، شایسته‌سالاری باشد.

حجت‌الاسلام قاسم روانبخش در گفتگو با خبرنگار مهر، با تاکید بر ضرورت فراجناحی عمل کردن رئیس‌جمهور در انتخاب اعضای کابینه، اظهار کرد: آقای پزشکیان بارها اعلام کرده است که یک دولت فراجناحی تشکیل خواهد داد.

وی بیان کرد: از سوی دیگر، رئیس‌جمهور گفته است که حزبی نیست و وابستگی حزبی ندارد؛ وی این موضوع را بارها در مناظره‌های انتخاباتی خود مطرح کرد و بر این اساس، انتظار می‌رود که رئیس‌جمهور به وعده‌هایی که در زمان انتخابات و بعد از آن مبنی بر فراجناحی بودن داده است، عمل کند.

عضو هیئت رئیسه فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی بیان کرد: قاعدتاً فردی که می‌گوید من حزبی نیستم، در عمل هم نباید وابستگی حزبی داشته باشد. از سوی دیگر، هیچیک از احزاب سیاسی هم نباید افرادی را به عنوان نامزدهای کابینه، به رئیس جمهور تحمیل کنند و رئیس جمهور هم نباید پیشنهادات جریان‌ها و احزاب سیاسی خاص درباره گزینه‌های کابینه را بپذیرد.

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس ادامه داد: افرادی مانند محمدجواد ظریف کاملاً حزبی هستند و نمی‌توانند بگویند که ما حزبی نیستیم که انتظار ما از رئیس‌جمهور آن است که در تعیین اعضای کابینه تحت تأثیر این افراد قرار نگیرد و ببیند برای هر پست و سمتی چه فردی مناسب‌تر است و افراد شایسته را برای کابینه چهاردهم انتخاب کند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این موضوع از آنجا اهمیت دارد که پزشکیان بارها شعار عدالت داده و گفته است که دولت من شبیه دولت علوی است و عدالت را مبنا قرار می‌دهم. این شعارها و صحبت‌ها باید در عمل خودش را نشان دهد.

روانبخش گفت: قاعدتاً باید مبنای رئیس‌جمهور در معرفی اعضای کابینه دولت چهاردهم به مجلس شورای اسلامی، شایسته‌سالاری باشد و افرادی که شایسته‌تر، توانمندتر و پاکدست‌تر هستند، به عنوان اعضای پیشنهادی کابینه به مجلس معرفی شوند.

وی تاکید کرد: تردیدی نیست که مجلس هم که یک مجلس انقلابی است، حتماً این موارد را در بررسی صلاحیت گزینه‌های پیشنهادی دولت لحاظ می‌کند. اگر رئیس‌جمهور مواردی مانند شایسته‌سالاری و پاک‌دستی را در معرفی اعضای کابینه لحاظ کند، مجلس هم در جلسات رأی اعتماد تلاش خواهد کرد که کابینه وی رأی بیاورد.

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها تصریح کرد: با توجه به اینکه تقریباً مجلس دوازدهم با دولت چهاردهم کارشان را با هم شروع می‌کنند، می‌توانند با همکاری و تعامل با هم ۴ سال بسیار روشن و درخشانی را رقم بزنند، مخصوصاً به این دلیل که بسیاری از زیرساخت‌ها را شهید رئیسی آماده کرده و اسب زین شده‌ای برای دولت آقای پزشکیان است و می‌توانند کارها را جلو ببرند و برای خودشان افتخاری را ثبت کند.

روانبخش بیان کرد: این روزها نام برخی از افراد در فضای مجازی به عنوان گزینه‌های کابینه مطرح می‌شود که نباید به این لیست‌ها استناد کرد و تا به صورت رسمی گزینه‌های کابینه اعلام نشود، نمی‌توان قضاوت کرد. زمانی می‌توان درباره اعضای کابینه دولت چهاردهم قضاوت کرد که لیست کابینه به مجلس شورای اسلامی ارائه شود و آن زمان می‌توان گفت که آیا رئیس‌جمهور به وعده‌های خود مبنی بر فراجناحی بودن و استفاده از نظرات کارشناسان عمل کرده است یا خیر. ما از رئیس‌جمهور می‌خواهیم که به شعارها و وعده‌هایی که داده است، عمل کند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ