نامزدهای ریاست و دادستانی دیوان محاسبات چه کسانی هستند؟

اقتصاد ایران: با آغاز ثبت‌نام از ریاست دیوان محاسبات برخی از نمایندگان ادوار و وزرا و شخصیت‌های دولتی نامزد ریاست این دیوان شده‌اند.

- اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با توجه به اینکه ثبت‌نام از داوطلبان ریاست دیوان محاسبات و دادستانی این دیوان آغاز شده و تا روز شنبه نیز ادامه دارد، شنیده‌های خبرنگار تسنیم ‌حاکی از این است که احمدرضا دستغیب رئیس فعلی دیوان محاسبات، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی، محمد دهقان معاون حقوقی ریاست جمهوری، عباسی استاندار گیلان، محمد خدابخشی نماینده سابق الیگودرز و همچنین علی ادیانی نماینده دوره هشتم و دهم مجلس و معاون امور تقنینی معاونت پارلمانی دولت سیزدهم تاکنون برای ریاست بر دیوان محاسبات کاندیدا شده‌اند.

 

همچنین علی کامیار دادستان فعلی دیوان محاسبات، داوود محمدی نماینده قزوین در مجلس دهم هم برای ریاست و هم برای دادستانی، شجاعی دادستان اسبق دیوان محاسبات و همچنین معاون فنی دیوان نیز تاکنون کاندیدای دادستانی دیوان محاسبات هستند.

لازم به ذکر است که با آغاز به کار هر دوره مجلس شورای اسلامی رئیس و دادستان و مستشاران دیوان محاسبات کل کشور از سوی مجلس تعیین می‌شوند.

بنابراین گزارش، دیوان محاسبات کشور مؤسسه‌ای دولتی است که در امور مالی و اداری مستقل می‌باشد و زیرنظر مجلس شورای اسلامی بعنوان بازوی نظارتی آن عمل می‌کند. این دیوان به کلیه حسابهای وزارتخانه، مؤسسات، شرکتهای دولتی و سایر دستگاه‌هایی که به نحوی از انحاء از بودجه کل کشور استفاده می‌کنند به ترتیبی که قانون مقرر می‌دارد رسیدگی یا حسابرسی می‌کند که هیچ هزینه‌ای از اعتبارات مصوب تجاوز نکرده و هر وجهی در محل خود به مصرف رسیده باشد. دیوان محاسبات حسابها و اسناد و مدارک مربوطه را برابر قانون جمع‌آوری و گزارش تفریغ بودجه هر سال را به انضمام نظارت خود به مجلس شورای اسلامی تسلیم می‌کند.

انتهای‌پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ