لزوم احیا و معرفی آثار تاریخی به عنوان نشانه‌های هویت و تمدن

اقتصاد ایران: نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: آثار تاریخی نشان دهنده هویت و تمدن سرزمین ما هستند و در حفظ و معرفی این آثار نباید کوتاهی کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، بابک رضازاده ظهر پنجشنبه در دیدار با مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل اظهار کرد: میراث‌فرهنگی و آثار به جا مانده از تاریخ برای ما اهمیت خاصی دارند چرا که این آثار نشان دهنده هویت و تمدن کشور هستند و برای حفظ و معرفی این آثار نباید کوتاهی شود.

نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: شهرستان مشگین‌شهر از آثار تاریخی و فرهنگی ویژه‌ای برخوردار است که در تعامل با اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان و با تخصیص اعتبارات از محل‌های مختلف مانند اعتبارات در اختیار نماینده برای حفظ و احیای این آثار برنامه‌ریزی می‌کنیم.

او تاکید کرد: محوطه باستانی شهریئری با قدمتی بیش از ۷ هزار سال یکی از نشانه‌های مهم تمدنی در این منطقه است که ظرفیت ثبت جهانی را دارد و باید برای رونق این محوطه باستانی و معرفی آن اقدامات شایسته‌ای انجام شود.

رضازاده ادامه داد: استان اردبیل با وجود ظرفیت‌های کم نظیر در بسیاری از حوزه‌ها محروم مانده و لازم است که با همدلی و همراهی همه مسئولان و با فعال کردن ظرفیت‌های موجود برای توسعه استان تلاش کنیم.

نماینده مردم مشگین‌شهر خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های گردشگری استان اردبیل و شهرستان مشگین‌شهر از مزیت‌های استان محسوب می‌شوند و باید با توسعه سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری و فعال کردن ظرفیت‌های پنهان مانند روستاهای گردشگری باید به دنبال بهره‌برداری بیشتر از صنعت گردشگری باشیم.

او اضافه کرد: پروژه موزه باستان‌شناسی مشگین‌شهر یکی از امتیازهای مهم این شهرستان است که می‌تواند محلی برای نمایش و ارائه تاریخ و فرهنگ غنی منطقه باشد که تلاش می‌کنیم با همکاری اداره کل میراث‌فرهنگی این پروژه را در اسرع وقت به سرانجام برسانیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ