هشدار مدیریت بحران به طبیعت گردان در ارتفاعات پایتخت

اقتصاد ایران: مدیرکل مدیریت بحران استان تهران از صدور هشدار زرد مبنی بر احتمال فعالیت سامانه بارشی و وزش باد شدید در ارتفاعات شمال و شمال شرقی استان خبر داد و گفت: مردم و عزیز و طبیعت گردان احتیاط کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حامد یزدی مهر، بعد از ظهر پنجشنبه ضمن تسلیت به مناسبت شهادت سید و سالار شهیدان، امام حسین (ع) و یاران باوفای ایشان، با اشاره به صدور هشدار زرد هواشناسی مبنی بر احتمال فعالیت سامانه بارشی توأم با وزش باد شدید اظهار کرد: بنا بر اعلام هواشناسی فعالیت سامانه بارشی اعم از رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقت از روز گذشته چهارشنبه ۲۷ تیرماه آغاز و تا روز شنبه ۳۰ تیرماه ادامه دار خواهد بود.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با بیان اینکه طبق پیش بینی هواشناسی منطقه اثر مخاطرات مذکور، دامنه و ارتفاعات شمالی و شمال شرقی استان تهران تعیین شده است، گفت: از ساکنین عزیز این منطقه و گردشگران و طبیعت گردانی که قصد حضور در این مناطق را دارند می‌خواهیم به طور جدی از اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.

یزدی مهر به کوهنوردان نیز توصیه کرد در مدت مذکور از صعود به ارتفاعات شمالی و شمال شرقی استان تهران به ویژه در ساعات بعد از ظهر پرهیز کنند.

وی با بیان اینکه طبق اعلام هواشناسی تا روز یکشنبه ۳۱ تیرماه با افزایش گرادیان فشاری و بروز ناپایداری‌ها همرفتی خواهیم بود، افزود: هواشناسی نیمه جنوبی و بخش‌های غربی استان تهران را در تاریخ مذکور درگیر وزش باد شدید همراه با خیزش گرد و خاک و به موازات آن محدودیت در دید همراه با کاهش کیفیت هوا اعلام کرده، لذا به ساکنان عزیز در این مناطق توصیه می‌شود ضمن احتیاط در عبور و مرور جاده‌ای، از استحکام سازه‌های موقت و سست مانند داربست‌ها اطمینان حاصل کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران در خصوص عدم استقرار در مکان‌های مرتفع مانند برج‌ها و دکل‌ها نیز هشدار داد و عنوان کرد: اجتناب از پرواز با گلایدر و هواپیماهای سبک و بالگرد و تردد و توقف کنار درختان و سازه‌های ناتمام و همچنین اطمینان از استحکام گلخانه‌ها و احتیاط در انجام امور عمرانی همواره از تأکیدات مهم مدیریت بحران در زمان احتمال وقوع باد می‌باشد که باید مورد توجه قرار داشته باشد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ