ارتقای رشته جودو سیستان وبلوچستان در گرو اختصاص یک خانه و مدرسه

اقتصاد ایران: زاهدان - دبیر فدراسیون جودو گفت: باید خانه و مدرسه جودو در سیستان و بلوچستان ساخته و راه‌اندازی شود تا شاهد شکوفایی هرچه بیشتر استعدادهای جودو در این استان باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر، پژمان فزون خواه ظهر پنجشنبه طی سفری در مجمع عادی سالانه هیئت جودو سیستان و بلوچستان، با بیان اینکه ورزش یک مقوله چند بعدی هست که همه ابعاد وجودی انسان را در بر می‌گیرد، افزود: فدراسیون جودو جمهوری اسلامی ایران، پیشرو یک نهضت در ورزش کشور است.

وی با اشاره به تحریم‌های چهار ساله این ورزش به علت عدم تمایل و حضور ورزشکاران ایران برای مسابقه با رژیم غاصب صهیونیستی، افزود: جودو ورزشی است که قهرمانان و ورزشکاران المپیکی زیادی دارد، اما به دلیل اینکه پای حق و حقانیت ایستادگی کرد، عقب ماندگی کنونی به علت عدم حضور در مسابقات بین‌المللی است.

دبیر فدراسیون جودو ادامه داد: در این رشته ورزشی، استعدادهای بسیار خوبی در جامعه داشته و داریم که به دلیل سو مدیریتی که در سال‌های گذشته در ورزش کشور وجود داشت، ورزشکاران جذب سایر کشورها شدند.

وی اظهار کرد: اقدام خوبی در فدراسیون جودو مبنی بر برگزاری مسابقات منطقه‌ای صورت گرفته، چرا که این کار باعث افزایش مدال آوری و انگیزه در ورزشکاران می‌شود، به این علت که نفرات اول تا سوم در مناطق مدال گرفته و راهی مسابقات کشوری و پس از آن دعوت به اردوی تیم ملی می‌شوند و این موضوع، باعث رشد و توسعه جودو در شهرهایی شده که تاکنون مدال آوری نداشته‌اند.

فزون خواه با بیان اینکه خبرهای خوبی برای جودو ایران در راه است، گفت: در دیداری که با رئیس فدراسیون جهانی جودو داشتم، نگاهشان نسبت به کشور ایران تغییر کرده، حقانیت مردم فلسطین و غزه و ظلم‌هایی که اسرائیلی‌ها می‌کنند یکی از دلایل تغییر این نگاه است، وی قول‌های خوبی داده که برخی از آنها شامل تشک‌های مجهز و اعزام مربی بوده، ما قصد داریم این تشک‌ها را بین استان‌های محروم مانند سیستان و بلوچستان و خصوصاً شهرستان زاهدان اهدا کنیم، مربی هم بهاین مناطق اعزام خواهیم کرد تا سطح جودو در این استان ارتقا یابد.

فزون خواه اظهار کرد: با کمک مدیر کل ورزش جوانان سیستان و بلوچستان و اسپانسرهای موجود، باید بتوانیم ورزش را در این استان پهناور رونق داده و میزبان یک مسابقه کشوری در این خطه باشیم تا شور و نشاط افزایش یابد، ولی تا زمانی که یک سالن اختصاصی و مدرسه جودو وجود نداشته باشد هر کاری انجام دهیم ثمره نمی‌دهد، باید خانه جودو و مدرسه جودو در این منطقه ساخته و راه‌اندازی شود تا شاهد شکوفایی هرچه بیشتر استعدادهای جودو در این استان باشیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ