شهادت یک فرمانده جماعت اسلامی لبنان در حمله پهپادی اسرائیل

اقتصاد ایران: منابع لبنانی از شهادت یکی از فرماندهان جماعت اسلامی لبنان در حمله پهپادی تروریستی رژیم صهیونیستی در بقاع غربی خبر دادند.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، رسانه‌های لبنانی امروز گزارش دادند که در حمله پهپادی ارتش رژیم صهیونیستی به یک خودرو در در منطقه بقاع غربی، یکی از فرماندهان جماعت اسلامی لبنان به شهادت رسید.

نیروهای الفجر، شاخه نظامی جماعت اسلامی لبنان اعلام کرد که «محمد حامد جباره» یکی از فرماندهان آن، در این حمله تروریستی دشمن صهیونیستی به شهادت رسیده است.

همچنین جماعت اسلامی لبنان در بیانیه خود به این منظور تاکید کرد که این جنایت‌های دشمن اشغالگر هرگز مانع دفاع ما از کشور و مردم لبنان و همچنین یاری دادن به ملت فلسطین، نخواهد شد.

جماعت اسلامی لبنان همچنین بر ادامه مقابله با دشمن صهیونیستی و حمایت از مردم فلسطین تاکید کرد.

باید در اینجا یادآوری کنیم که یکی از نکات قابل توجه نبرد در جنوب لبنان این است که دیگر گروه‌های مقاومت لبنان همراه با حزب الله وارد نبرد علیه رژیم صهیونیستی شده‌اند. در این میان، حضور گروه «جماعت اسلامی» لبنان -شاخه اخوان المسلمین این کشور- در این نبرد به لحاظ سیاسی تحولی مهم محسوب می‌شود، چراکه این گروه در گذشته درخصوص برخی مسائل همچون جنگ در سوریه با حزب الله اختلاف داشت، ولی امروز پشت سر مقاومت اسلامی لبنان درحال نبرد با اسرائیل است.

شاخه نظامی جماعت اسلامی موسوم به نیروهای «الفجر» اگرچه از نظر نظامی قابل قیاس با حزب الله نیست و تسلیحات سبکی در اختیار دارد ولی در حد توان در نبرد با صهیونیست‌ها مشارکت دارد. رژیم صهیونیستی در پاسخ به همراهی جماعت اسلامی با حزب الله چندی پیش «ایمن غطمه»، فرمانده شاخه نظامی این گروه را در منطقه بقاع، واقع در جنوب لبنان ترور کرد تا پاسخ فعالیت‌های جهادی این گروه را که شهید صالح العاروری نقش مهمی در تجهیز آن ایفا کرده بود، داده باشد.

در همین زمینه «غسان ریفی»، تحلیلگر سیاسی به خبرگزاری تسنیم گفت: نیروهای الفجر در جنوب لبنان فعالیت دارند و در نقاط مختلفی با دشمن اسرائیلی مبارزه می‌کنند. نقش امروز جماعت اسلامی لبنان حمایت از مقاومت و فعال کردن جبهه جنوب لبنان علیه صهیونیست‌ها برای حمایت از غزه است.

در این میان اخیرا خبر ملاقات «سید حسن نصرالله»، دبیرکل حزب الله با شیخ «محمد طقوش»، دبیرکل جماعت اسلامی لبنان منتشر شد تا از یک سو پیامی مبنی بر شکل گیری توازن جدید و احیای ائتلاف‌های سنتی در منطقه در مواجهه با رژیم صهیونیستی باشد و از سوی دیگر نگرانی صهیونیست‌ها از همگرایی و هماهنگی گروه‌های مقاومت با همدیگر را بیشتر کند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ