خودداری از تردد در حاشیه رودخانه‌های استان کرمان بدلیل رگبارباران

اقتصاد ایران: کرمان- کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان گفت: باتوجه به پیش بینی رگبارپراکنده باران و رعدوبرق در برخی مناطق استان کرمان، باید از تردد در حاشیه رودخانه‌های فصلی خودداری شود.

فهیمه راستی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طبق بررسی آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی در استان کرمان، هم اکنون آسمان استان صاف تا کمی ابری است.

وی افزود: امروز افزایش ابر در ارتفاعات مرکزی، مناطق جنوبی و غربی استان و بارش رگبار پراکنده باران همراه با رعدوبرق دور از انتظار نیست.

راستی بیان کرد: به همین جهت باتوجه به رگباری بودن، باید از تردد در حاشیه رودخانه‌های فصلی خودداری شود.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان افزود: همچنین طی این مدت وزش باد و گردوخاک را در سطح استان شاهد خواهیم بود.

راستی تاکید کرد: وزش باد نسبتاً شدید به همراه گردوخاک نیز در مناطق شمال، شمال غربی، مرکز و جنوب شرقی استان دور از انتظار نخواهد بود.

وی تصریح کرد: باتوجه‌به وزش باد و گردوخاک در سطح استان، کاهش کیفیت هوا، انتقال ریزگرد، خیزش گردوخاک و کاهش دید افقی در این مناطق دور از انتظار نیست.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان سپس خاطرنشان کرد: باتوجه‌به روند افزایشی دما در سطح استان، خطر گرمازدگی وجود دارد.

راستی ادامه داد: از همشهریان درخواست می‌شود، از تردد در فضای باز و انجام فعالیت‌های سنگین در ساعات طولانی خودداری کرده و قبل از تردد در جاده‌ها حتماً از وضعیت جاده‌ها مطلع شوند.

وی به کشاورزان و باغداران نیز توصیه کرد؛ برداشت محصول را در ساعات خنک و خشک‌کردن محصولات را در زیر سایه انجام دهند.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان گفت: همچنین کشاورزان بایستی سم‌پاشی و محلول‌پاشی را در ساعات خنک و آرام روز انجام دهند تا از خطر گرمازدگی مصون بمانند.

وی سپس به دماهای ثبت شده طی ۲۴ ساعت گذشته اشاره و بیان کرد: در این مدت شهداد با دمای ۴۸ درجه سانتی گراد گرم‌ترین و لاله‌زار با دمای ۱۳ درجه سانتی گراد خنک‌ترین مناطق استان کرمان بوده‌اند.

راستی حداقل کمینه امروز شهر کرمان را ۲۴ درجه سانتی گراد و بیشینه دمای آن را در گرم‌ترین ساعات ۳۹ درجه سانتی گراد اعلام کرد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان در پایان اظهار کرد: صبح امروز شهداد با دمای ۳۶ درجه سانتی گراد، بعد از ایرانشهر گرم‌ترین صبح را در کشور به خود اختصاص داده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ