مجالس عزاداری امام حسین(ع) سبب حفظ اسلام می شود

اقتصاد ایران: شفت- مشاور امور حوزوی دفتر مقام معظم رهبری گفت: مجالس عزاداری امام حسین(ع) سبب حفظ اسلام و مکتب اهل بیت(ع) می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت اسلام اسماعیل پور رضا در سومین روز از شهادت امام حسین (ع) و ۷۲ تن از یارانش که در فرمانداری شفت برگزار شد ضمن تسلیت ایام محرم اظهار کرد: بازگو کردن فلسفه قیام عاشورا که در برگیرنده فرهنگ ایثار، مقاومت، از خودگذشتگی، ظلم‌ستیزی، دشمن‌شناسی، اخلاص در عمل و آزادگی است، باید ملاک اصلی برپایی عزاداری‌های حسینی باشد.

حجت الاسلام پوررضا گفت: پیامبر اکرم (ص) فرمودند برای شهادت امام حسین (ع) یک حرارت و گرمی در قلب مؤمنین ایجاد می‌شود که هیچگاه سرد نمی‌شود و هیچ مانع داخلی و خارجی نمی‌تواند این محبت و عشق را از دل‌ها بگیرد.

وی بیان کرد: یکی دیگر از برکات شرکت در مجالس عزاداری امام حسین (ع) آشنایی با آداب و اخلاق اسلامی و خدمت به مردم است.

پور رضا تصریح کرد: مجالس عزاداری و سوگواری امام حسین (ع) سبب حفظ اسلام و مکتب اهل بیت (ع) می‌شود و ما با شرکت در این مجالس با وظایف دینی، معارف قرآن و امام حسین (ع) بیشتر آشنا می‌شویم و به واجبات دین از جمله نماز و احکام عمل می‌کنیم.

مشاور امور حوزوی دفتر مقام معظم رهبری گفت: امام حسین (ع) فردی بود که ذلت و ظلم را نمی‌پذیرفت و در برابر استکبار و زورگویی ایستادگی می‌کرد و در همین راه نیز به شهادت رسید.

وی اضافه کرد: مدیران باید امام حسین (ع) را الگوی خود قرار دهند و آن را بیش از پیش بشناسند و با الگوگیری از آموزه‌های آن، مسیر زندگی و خدمت رسانی به مردم را بازسازی کنند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ