صنعا: هیچ فشاری موضع یمن در حمایت از غزه را تغییر نمی‌دهد

اقتصاد ایران: وزیر حمل و نقل دولت صنعا با اعلام اینکه به دنبال تحرکات خصمانه دشمنان، فعالیت فرودگاه صنعا متوقف شده است، تاکید کرد هیچ یک از فشارها منجر به تغییر موضع یمن در حمایت از غزه و آرمان فلسطین نخواهد شد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «عبدالوهاب الدره» وزیر حمل و نقل دولت صنعا طی سخنانی با اشاره به اینکه ادامه اقدامات خصمانه دشمن منجر به بسته شدن کامل فرودگاه صنعا شد، اعلام کرد که هیچ یک از فشارها موجب عقب نشینی ما از موضع خود در حمایت از غزه نخواهد شد.

عبدالوهاب الدره افزود: این اقدامات خصمانه دشمن که منجر به تعطیلی فرودگاه صنعا شد، به دلیل موضع ثابت یمن در حمایت از غزه و آرمان فلسطین است. اما تاکید می‌کنیم که هیچ یک از این تحرکات خصمانه و فشارها نمی‌تواند مواضع ما را تغییر دهد یا موجب توقف عملیات‌هایمان شود.

وی تصریح کرد: فشارهای ائتلاف متجاوز آمریکایی-سعودی در جنبه‌های انسانی و اقتصادی، هرگز بر مواضع صنعا تاثیر نمی‌گذارد و منجر به توقف عملیات‌های نیروهای مسلح یمن در حمایت از غزه نخواهد شد.

این مقام یمنی گفت: رهبر انقلاب یمن اختیار تام دارد تا هر گزینه‌ای که مناسب می‌داند برای مقابله با دشمنان اتخاذ کند و ما تابع هر گزینه‌ای هستیم که ایشان برای احقاق حقوق مردم یمن و مواجهه با فشارهای اقتصادی ائتلاف آمریکایی- سعودی، در نظر بگیرد.

وزیر حمل و نقل دولت صنعا خاطرنشان کرد: رهبری یمن مصمم است که همه فرودگاه‌ها و بنادر را به سمت مقاصد مختلف باز کند و ما نمی‌توانیم راه حل‌های جزئی را بپذیریم. در طول بیش از دو سالی که از کاهش تنش‌ها می‌گذرد، ما تحمل زیادی داشته‌ایم اما آنها متعهد به باز کردن بنادر و فرودگاه‌های یمن به سمت مقاصد مورد توافق نشدند.

وی با حمایت از مواضع قوی و روشنی که عبدالملک الحوثی، رهبر جنبش انصارالله اخیراً در سخنرانی خود در خصوص دفاع از حقوق و منافع مردم یمن و مقابله با توطئه‌ها اتخاذ کرده بود، اظهار داشت که عربستان باید بداند یمن در قبال هر اقدام خصمانه‌ای، معادله بازدارندگی دارد و مقابله به مثل می‌کند.

رهبر انصارالله اخیرا در یکی از سخنرانی‌های خود با انتقاد از مواضع خائنانه برخی رژیم‌های عربی در قبال جنایات صهیونیست‌ها علیه ملت فلسطین گفت: حال و روز برخی از رژیم‌های عربی به جایی رسیده که با یهودیان صهیونیست و مراکز و نهادهای وابسته به آنها رابطه برقرار کرده‌اند؛ مراکز و نهادهایی که در راستای تغییر شیوه‌های درسی به نفع صهیونیست‌ها عمل می‌کنند.

وی درباره عملیات‌های یمن در حمایت از غزه اظهار داشت: بیشتر کشورهای جهان خود را درگیر نکرده و وارد هماهنگی مستقیم با ما(نیروهای مسلح یمن) شدند، به همین سبب حرکت کشتیرانی آنها در امنیت و آرامش انجام می‌شود. در این میان آمریکا همچنان تلاش می‌کند تا نظام سعودی را پس از شکست نظامی‌اش، با ما درگیر کند.

الحوثی تاکید کرد: آمریکا پیامهایی برای ما ارسال کرده مبنی بر اینکه نظام سعودی را به سوی اتخاذ اقدامات خصمانه سوق خواهد داد و در همین راستا سفرهایی میان مقامات آمریکایی و سعودی انجام شده است. فشار برای انتقال بانکها از صنعاء، یک اقدام جنون آمیز و احمقانه است و هیچ کس در جهان به این شیوه نمی اندیشد. نظام سعودی در راستای خدمت به اسرائیل و تبعیت از آمریکا به این اقدام دست زده است.

رهبرانصارالله گفت: آمریکا می خواهد نظام سعودی را وارد جنگ فراگیر با ما کند، ولی ما هرگز در برابر اقدامات جنون آمیز آنها دست بسته نخواهیم بود . هر کس گمان می‌کند که می تواند ملت ما را با گرسنگی، بیماری، بیماریهای واگیردار و محاصره شدید نابود کند، سخت در اشتباه است. ما به مقابله به مثل با نظام سعودی خواهیم پرداخت، در برابر هر اقدام آنها علیه بانکها با بانکهایشان، هر اقدام آنها علیه فرودگاه صنعاء و بنادر ما با فرودگاه ریاض و بنادر آنها مقابله خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: نظام سعودی باید این نکته را درک کند که در برابر اقدامات احمقانه آن نمی‌توان سکوت کرد و باید از این مسیر اشتباه خود بازگردد.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ