ماندگاری پیام عاشورا مرهون صبر و استقامت امام سجاد (ع) است

اقتصاد ایران: لاهرود - مدیر کانون فرهنگی و هنری امامزاده سید ابراهیم (ع) شهر لاهرود گفت : ماندگاری پیام عاشورا و انتقال آن به نسل های آینده مرهون صبر و استقامت امام سجاد (ع) است.

اسماعیل دستگزار در گفت وگو با خبرنگار مهر با تسلیت سالروز شهادت چهارمین پیشوای شیعیان جهان اظهار کرد: ماندگاری پیام عاشورا و انتقال آن به نسل‌های بعد مرهون صبر و استقامت حضرت امام سجاد (ع) است

وی خاطرنشان کرد: آن حضرت با وجود در بند بودن با کلام نورانی خود حماسه‌ای والا آفرید و کاخ ستم را بر سر یزیدیان ویران کرد و همواره پس از ماجرای کربلا بزرگترین مبلغ ارزش‌های عاشورا بود.

مدیر کانون فرهنگی و هنری آستان مقدس امامزاده حضرت سید ابراهیم خراسانی (ع) شهر لاهرود گفت: امام سجاد (ع) با وجود تمام مصائب و سختی‌هایی که حکام جور بر او روا داشتند لحظه‌ای از مبارزه و عبادت دست نکشید و با خلق اثری چون صحیفه سجادیه شاهراهی برای شیعیان و دوستداران خود ایجاد کرد تا با معرفتی والا با شیواترین و زیباترین کلمات با خدای خود راز و نیاز کنند.

دستگزار بیان کرد: امام سجاد (ع) سجاده نشین قبله عشق الهی و آئینه تمام نمای عبادت و بندگی و اسوه صبر و شکیبایی و راضی‌ترین بنده به سخت‌ترین حادثه مقدر تاریخ بود. بطوری که آن امام همام راضی بودن به سخت‌ترین مقدرات الهی را از عالی‌ترین مراتب یقین می‌دانست

وی امام سجاد (ع) را بزرگ پاسدار وحی نبوی، خط علوی و شور حسینی دانست و تصریح کرد: با وجود اینکه در دوران امامت امام سجاد (ع) ارزش‌های دینی دچار تحریف و تغییر امویان قرار گرفت اما آن حضرت با سلاح دعا مهمترین تأثیر اجتماعی را در پیوند مردم با خدا برقرار کرد.

مدیر کانون فرهنگی و هنری آستان مقدس امامزاده حضرت سید ابراهیم خراسانی (ع) شهر لاهرود ادامه داد: امام سجاد (ع) شخصیتی بزرگوار بود که همه مردم تحت تأثیر روحیات و شیفته مرام و روش او بودند. هنگام وضو گرفتن، رنگ چهره‌اش دگرگون می‌شد و در وقت نماز به هیچ چیز توجه نداشت. در دادن صدقه و رسیدگی به محرومین زبانزد خاص و عام بود. حضرت نسب خود را در مسافرت پنهان می‌کرد و دو بار اموالش را در راه خدا تقسیم کرد.

دستگزار، امام سجاد را بزرگ مرد مناجات، سید سجده کنندگان آل طه، امام عابدان و عارفان و بزرگ مرد میدان صبر و مقاومت توصیف کرد و افزود: مطابق آموزه‌های دینی و قرآنی بارزترین صبرها در صبر بر دینداری بوده و استمرار و صابر بودن در دین لازم است و امیدواریم خداوند متعال ما را در راه دین ثابت قدم بگرداند و اگر می‌خواهیم در مسیر ولایت قدم برداریم باید صابر و ثابت قدم باشیم.

وی خاطر نشان کرد: ثابت قدم بودن در مسیر الهی دین از ویژگی‌های بارز یاران امام حسین (ع) بود و یکی از بناهای ما مسلمانان قدم برداشتن در راه دین و اثربخشی در آن با ثابت قدم بودن است

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ