۹۳ هزار معلول در اصفهان شناسایی شدند

اقتصاد ایران: اصفهان- مدیرکل بهزیستی استان اصفهان گفت: تاکنون ۹۳ هزار نفر معلول در این استان شناسایی شدند و تحت پوشش خدمات بهزیستی قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر چاووشی صبح پنجشنبه با اشاره به اینکه ۹۳ هزار معلول در سطح استان اصفهان شناسایی شدند، اظهار داشت: این افراد تحت پوشش بهزیستی خدمات درمانی، آموزشی، تحصیلی و تأمین تجهیزات پزشکی و سلامت دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه ۹ هزار زن سرپرست خانوار و ۲ هزار و ۱۶۳ خانوار دارای فرزند چند قلو تحت پوشش بهزیستی استان اصفهان قرار دارند، خاطرنشان کرد: ۵۰۰ کودک بی سرپرست یا بد سرپرست به تفکیک سن و جنسیت در مراکز و خانه‌های بهزیستی نگهداری می‌شوند.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان ادامه داد: طی ۱۰ سال اخیر یک‌هزار و ۸۵۰ کودک به عنوان فرزند خوانده به افراد متقاضی و ۸۰۰ کودک بد سرپرست نیز به اقوام کودک تحت نظارت و حمایت بهزیستی واگذار شدند.

چاووشی با اشاره به اینکه استان اصفهان ۶۶ مرکز توان‌بخشی شبانه‌روزی دارد، افزود: در این مراکز چهار هزار و ۵۰۰ معلول به صورت شبانه‌روز نگهداری می‌شوند.

وی اضافه کرد: بهزیستی اصفهان در ۱۲۰ مرکز توان بخشی روزانه نیز به ۶ هزار نفر معلول خدماتی مانند معاینه یا ویزیت در منزل و … ارائه می‌دهد.‌

مدیرکل بهزیستی اصفهان با اشاره به اینکه در سطح استان ۷۵ کمپ درمان اعتیاد ماده ۱۵ وجود دارد، خاطرنشان کرد: تنها مرکز درمان زنان معتاد متجاهر در اصفهان مرکز وابسته به مدیریت بهزیستی در قلعه شور فعالیت می‌کند.

به گفته وی، تاکنون ۱۳ هزار و ۳۴۴ نفر روز زن معتاد متجاهر جمع آوری شده و در این مرکز بین سه تا ۶ ماه خدمات درمانی دریافت کردند.

۹۳ هزار معلول در اصفهان شناسایی شدند

چاووشی با بیان اینکه تأثیر مخرب یک زن معتاد کارتن خواب به مراتب بدتر از یک مرد معتاد کارتن خواب است، ابراز داشت: در یک نمونه خانمی که ۱۸ سال معتاد خیابانی و حتی پاتوق دار بود، در مرکز ترک اعتیاد قلعه شور اصفهان درمان شد و به کانون خانواده برگشت.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان با اشاره به اینکه اعتبار طرح‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی طی ۲ سال اخیر ۱۸۸ درصد افزایش یافته است، افزود: طی این مدت برای نخستین بار به ۳۲۷ نفر از همسران معتادان زندانی بسته حمایتی معیشتی داده شد.

چاووشی با بیان اینکه یکی از شاخص‌های مهم مستمری ماهیانه مددجویان بهزیستی است، ابراز داشت: مبلغ مستمری مددجویان از حدود ۵۵۰ هزار تومان در سال ۱۴۰۰ به یک میلیون تومان برای هر فرد در سال جاری رسیده است.

وی اضافه کرد: در سال ۱۴۰۰ حدود ۳۱ هزار نفر مددجوی مستمری‌بگیر در استان اصفهان وجود داشت که تا سال ۱۴۰۲ به ۴۷ هزار و ۶۲۵ نفر رسید و تعداد مددجویان مستمری بگیر طی این مدت ۶۵ درصد افزایش یافته است.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان خاطرنشان کرد: حق پرستاری معلولانی که در خانه نگهداری می‌شوند از ۶۰۰ هزار تومان در سال ۱۴۰۰ به ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان در سال گذشته رسید و تعداد مددجویانی که حق پرستاری دریافت می‌کردند از ۲ هزار و ۹۰۱ نفر به پنج هزار و ۱۱۱ نفر در سال جاری رسیده است.

چاووشی با بیان اینکه اعتبار خدمات و تأمین وسایل کمک توان بخشی مانند واکر، سمعک، لیفت، تخت و … از ۱۲ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ به ۲۷ میلیارد تومان در سال گذشته رسید، افزود: تعداد دانش آموزان مددجو به ۶ هزار و ۱۲۵ نفر رسیده که معادل ۳۷ درصد رشد طی دو سال اخیر است و ۵۱۶ درصد نیز اعتبارات کم. هزینه تحصیلی این دانش آموزان افزایش یافته است.

وی ادامه داد: غربالگری بینایی کودکان بین سه تا ۶ سال استان علی رغم کاهش جمعیت دانش آموزی رشد ۹۴ درصدی در سال گذشته داشته است.

چاووشی با اشاره به اینکه از ۳۱۰ مرکز مشاوره و خانواده، هم اینک ۲۹۲ مرکز در استان اصفهان فعالیت می‌کند، افزود: پایگاه اورژانس اجتماعی در ۱۷ شهرستان دارای جمعیت بالای ۵۰ هزار نفر فعال است؛ همچنین یک هزار و ۹۰ مؤسسه و مرکز غیردولتی با مجوز و تحت نظارت بهزیستی خدمات ارائه می‌کنند.

وی با بیان اینکه شماره ۱۲۳ در زمینه آسیب‌های اجتماعی نظیر کودک‌آزاری، همسرآزاری، سالمندآزاری، اقدام به خودکشی و … پاسخگوی هموطنان است، ابراز داشت: همچنین سامانه تلفنی ۱۴۸۰ مرکز صدای مشاور از ساعت هشت صبح تا ۲۴ شب در زمینه آسیب‌های اجتماعی پاسخگوی شهروندان است.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان با اشاره به اینکه طی ۲ سال اخیر ۲ هزار و ۷۰۰ مورد خدمات مسکن در قالب تسهیلات ودیعه مسکن به مددجویان ارائه شد، گفت: اعتبار تسهیلات مسکن از یک میلیارد تومان به ۱۶ میلیارد تومان رسید.

چاووشی خاطرنشان کرد: در هفته بهزیستی امسال ۱۸ عنوان طرح شامل اشتغال، مسکن طرح‌های درمان اعتیاد و توانمندسازی افراد، راه اندازی کارگاه ویژه معلولان، مرکز کاریابی ویژه معلولان، مراکز مشاوره و خانه نگهداری کودکان بهره برداری می‌شود.

به گفته وی، طی این هفته ۲ هزار و ۵۵۹ طرح اشتغال و ۸۵ واحد مسکونی با کمک بهزیستی در اختیار مددجویان قرار می‌گیرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ