گالانت: تا هفته آینده به توافق نرسیم کار اسیران تمام است

اقتصاد ایران: وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرده وضعیت اسیران اسرائیلی بغرنج است و فرصت اندکی برای آزادی آنها از طریق توافق وجود دارد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، یوآو گالانت، وزیر جنگ اسرائیل امروز در صحن کنست نسبت به سرنوشت اسیران اسرائیلی باقی مانده در نوار غزه هشدار داد. وب‌سایت روزنامه یدیعوت آحارونوت می‌نویسد: گالانت در جلسات غیرعلنی اعلام کرده اگر ظرف دو هفته آینده توافقی برای آزادی اسیران اسرائیلی و آتش بس میان این رژیم و گروه‌های فلسطینی حاصل نشود، کار این اسیران تمام خواهد شد.

این روزنامه ادعا کرده گالانت معتقد است شرایط برای توافق با حماس فراهم شده است، اما بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر، تعمداً مانع پیشرفت مذاکرات می‌شود تا حمایت عناصر راست افراطی عضو ائتلاف را از دست ندهد.

این روزنامه همچنین نوشته تیم مذاکره‌کننده اسرائیل مدعی است از هفته آینده امکان نهایی کردن توافق میان دو طرف به وجود آمده بود، اما نتانیاهو با تجدید نظر و تغییر دستورکار و اعلام شروط جدید برای توافق کار را خراب کرد.

سران ارتش اسرائیل و نیز رهبران شاباک (سرویس امنیت داخلی) و موساد بر این باورند که دستیابی به توافق مورد نظر نتانیاهو بسیار بعید است. نتانیاهو در میانه مذاکرات هفته گذشته به یک باره اعلام کرد هر توافقی باید شامل تداوم حضور اشغالگران صهیونیست در مرز مصر – غزه و محور فیلادلفیا باشد و همه افراد حاضر در شمال غزه باید بازرسی فیزیکی شوند.

سه نهاد مذکور به نتانیاهو اطلاع داده اند که توافق قبلی (که شامل شروط جدید بی بی) نیست، برای امضا آماده است ولی بعید به نظر می رسد بتوان این شروط را در توافق گنجاند.

 

 

اخیراً اختلافات میان یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با بنیامین نتانیاهو بسیار جدی شده است. گالانت خواستار اجرای توافق آتش‌بس است، اما بی‌بی هراسان از واکنش جناح راست افراطی به رهبری ایتمار بن گویر و بتسلائل اسموتریچ، وزرای امنیت داخلی و دارایی سعی می‌کند در مسیر مذاکرات کارشکنی کند. جناح راست افراطی تهدید کرده در صورت توقف جنگ از کابینه نتانیاهو خارج خواهد شد.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ