پیگیری رهنمود رهبر انقلاب درهمایش علمی هیئت و آئین‌های مذهبی

اقتصاد ایران: دومین همایش علمی هیأت و آئین‌های مذهبی با موضوع «روایت اجتماعی هیأت» و در راستای منویات رهبر معظم انقلاب برگزار می‌شود.

- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام باباخانی، رئیس سازمان هیأت و تشکل‌های دینی، در نشست خبری دومین همایش علمی هیأت و آئین‌های مذهبی با موضوع «روایت اجتماعی هیأت» که عصر امروز چهارشنبه 27 تیرماه برگزار شد، طی سخنانی یکی از مسائل مهم جریان هیأت به عنوان زنده‌ترین بخش زیست بوم فرهنگی کشور که جمعیت قابل توجهی از مردم نسبت به آن حس و واکنش دارند، مبانی نظری و علمی عنوان کرد.

باباخانی تصریح کرد: مجموعه سازمان هیأت برای راهبری زیست بوم هیأت به کمک عناصر فعال این عرصه، تأسیس شده است. این سازمان، مراکز جریان هیأت را کنار هم قرار داده تا بتواند راهبری هوشمندانه‌ای را دنبال کند.

رئیس سازمان هیأت و تشکل‌های دینی با بیان اینکه پدیده اجتماعی مثل هیأت در استان‌ها و شهرهای مختلف و در فضاهای متنوع و با گرمای هوا پذیرای مردم است، گفت: با وجود مشکلات اقتصادی و اجتماعی حضور مردم پرمعنا و موثر است. در شهرهای دورافتاده و کوچک و بزرگ در دهه اول محرم امسال، مردم حضور پرشور داشتند. قطعاً این پدیده اجتماعی نیاز دارد که مبانی نظری آن بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

 

 

او یادآوری کرد: آن چنان که شایسته است به مبانی نظری در این حوزه کم پرداخته شده است و آن طور که شایسته این بخش است، فضای هیأت ما با گزاره‌های علمی تعمیق نشده است.

باباخانی به تأکید مقام معظم رهبری بر جریان علمی شدن هیئت اشاره کرد و گفت: اگر بخواهیم هیأت در مسیر خود گام بردارد و تقویت شود، نیازمند پشتوانه‌های نظری هستیم.

او با تأکید بر اینکه لازم است اندیشمندان و محققان حوزه و دانشگاه به این پدیده اجتماعی پرمعنا بپردازند، خاطرنشان کرد: این ظرفیت باید به وجود بیاید و حمایت صورت بگیرد تا بتوانیم از اندوخته‌های بیشتری از جریان علمی کشور استفاده کنیم تا این موضوع اجتماعی مهم را تعمیق ببخشد.

او از تأسیس مجموعه اندیشکده هیأت از دو سال قبل یاد کرد و ابراز امیدواری کرد: اندیشکده‌های متعددی در حوزه هیأت با گرایش‌های مختلف تأسیس شود تا بتواند در این راستا قدم بردارد.

رئیس سازمان هیأت و تشکل‌های دینی تصریح کرد: سازمان هیأت مباحث نظری خود را در اندیشکده هیأت دنبال می کند. امیدواریم این کار گرانسگ مانند همایش دور اول که به تاریخ و گذشته هیأت پرداخته بود، بتواند در دومین دوره به مسائل اجتماعی هیأت بپردازد و یک رخداد فرهنگی و عمیق در کشور رقم بزند.

در ادامه این نشست سید ابوالحسن حسینی، رئیس مرکز تخصصی احیاء دانشگاه امام صادق(ع)، گفت: دومین همایش علمی هیأت و آئین‌های مذهبی به همت مرکز احیای امر دانشگاه امام صادق و اندیشکده هیأت سازمان هیأت و تشکل‌های دینی و مشارکت بیش از 30 دانشگاه و مرکز علمی برگزار می‌شود.

او ادامه داد: در دومین دوره این همایش، موضوع روایت اجتماعی هیأت مدنظر است. این همایش در 18 بهمن‌ماه 1403 برگزار خواهد شد، پژوهشگران تا 15 شهریورماه فرصت دارند چکیده و تا پایان مهرماه، اصل مقالات خود را از طریق ثبت نام در تارنمای رسمی همایش به نشانی www.heyatconf.ir ارسال نمایند.

حسینی گفت: علاقه‌مندان جهت دریافت اطلاعات بیشتر و پیگیری اخبار همایش از جمله محتوای علمی پیش‌نشست‌ها می‌توانند به تارنما و یا شبکه‌های اجتماعی همایش به نشانی heyat-conf مراجعه نموده و یا با شماره تماس 88574445-021 ارتباط گیرند.

رئیس مرکز تخصصی احیاء دانشگاه امام صادق(ع) با اشاره به اینکه پیش‌نشست‌های متعددی تا برگزاری همایش اصلی تدارک دیده شده است، گفت: مبانی اجتماعی و روش‌شناسی بنیادین هیأت، هیأت، سرمایه اجتماعی و نظم سیاسی، مردم شناسی هیأت و آیین‌های مذهبی، مواجهه هیأت با چالش‌ها و مسائل اجتماعی، هیأت، دین و نهادهای اجتماعی،  جامعه شناسی اقتصادی هیأت، هیأت، فرهنگ و هنر، هیأت، هویت و احساس تعلق،هیأت، بانوان و خانواده، هیأت، رسانه و حوزه عمومی و  آسیب‌شناسی اجتماعی هیأت و پژوهش‌های کاربردی محورهای همایش امسال است.

انتهای پیام/

 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ