وقتی ارتش اسرئیل به نوجوان سندروم داون فلسطینی هم رحم نکرد!

اقتصاد ایران: انتشار گزارشی درباره قتل فاجعه بار یک معلول مبتلا به سندرم داون و اوتیسم توسط ارتش اسرائیل در نوار غزه بار دیگر حساسیت افکار عمومی جهان را برانگیخته است.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، معمولاً دولت‎های مختلف با هدف ضربه زدن به سازمان رزم دشمن خود و هدف قرار دادن نظامیان طرف مقابل اقدام به آغاز جنگ می‌کند، اما در نوار غزه وضعیت به نحوی دیگر است. شهروندان فلسطینی ساکن غزه در طول 8 ماه گذشته بیشترین آسیب را از جنگ دیده اند و ارتش رژیم صهیونیستی نیز هیچگونه تلاشی برای جلوگیری از کشتار گسترده آنان نکرده است.

وب‌سایت جهانی بی بی سی از کشته شدن عمدی یک شهروند غزه مبتلا به سندرم داون و اوتیسم توسط نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی خبر داده است. محمد بهار 24 ساله که از بدو تولد به سندرم داون مبتلا بوده در حمله هفته گذشته نظامیان اسرائیلی به محله شجاعیه در مرکز نوار غزه مجبور به تخلیه منزل خود به همراه خانواده اش شد.

نبیله بهار مادر 70 ساله محمد می‌گوید: «ما در این مدت 15 بار محل زندگیمان را جابجا کردیم. ابتدا به منزل جبرئیل (پسر بزرگ خانواده) رفتیم. آنجا هم بمباران شد، سپس به میدان حیدر رفتیم. بعد از بمباران آنجا به محله رمال رفتیم و بعد آنجا بمباران شد. پس از آن به محله شوا رفتیم ولی آنجا هم بمباران شد.»

نبیله درباره پسرش محمد نیز می گوید: «او قادر نبود هیچ کاری را خودش به تنهایی انجام دهد و همیشه به ما و برادرزاده ها و خواهرزاده هایش برای کمک نیاز داشت.»

در روز سوم ژوئیه 2024 (13 تیر 1403) سربازان ارتش رژیم صهیونیستی به منازل فلسطینیان در محله شجاعیه هجوم آوردند. سه سرباز اسرائیلی که یک سگ آموزش دیده به همراه داشتند وارد خانه خانواده بهار شدند. سگ همراه این سربازان بلافاصله به محمد حمله کرد و سینه و دست او را گاز گرفت. مادر محمد می‌گوید این صحنه ها تا پایان عمرم از جلوی چشمانم کنار نمی‌روند.

سربازان بعد از آزار و اذیت محمد او را با همان حال به یک اتاق دیگر خانه بردند و در آنجا زندانی کردند. آنها اجازه ندادند اعضای خانواده به وضعیت محمد رسیدگی کنند. سربازان اسرائیلی مدعی شدند که قرار است یک پزشک نظامی برای مداوای محمد به آنجا بیاید.

اما تنها کاری که برای کمک به محمد بهار کردند این بود که زخم دست او را با گاز استریل ببندند. سربازان اعضای خانواده محمد را مجبور کردند از محل اقامت خود خارج شوند بدون اینکه بفهمند محمد چه وضعیتی دارد.

 

 

پس از خروج اعضای خانواده محمد بمباران این محله آغاز شد و تا چند روز هیچکس امکان بازگشت به منزل را نیافت. نهایتاً خانواده محمد وقتی به خانه خود مراجعت کردند، جسد خون آلود او را پیدا کردند. ارتش اسرائیل ادعا کرده به این گزارش رسیدگی خواهد کرد، اما کسی باور نمی کند که اسرائیلی ها اقدامی جدی برای بررسی اوضاع صورت دهند.

حتی معلولان نیز از حملات صهیونیست‌ها در غزه در امان نیستند و نسل کشی در غزه بدون توجه سازمان های مدعی حقوق بشر ادامه دارد.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ