نقش تشکل های مردم نهاد در ارتقای توسعه اجتماعی مرکزی راهبردی است

اقتصاد ایران: اراک- نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: تشکل‌های مردم نهاد در ارتقای توسعه اجتماعی این استان نقش برجسته و راهبردی دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدمحمد جمالیان عصر چهارشنبه در نشست با تشکل‌های مردم نهاد استان مرکزی اظهار کرد: سمن‌های این استان گلایه‌هایی از بی توجهی به مباحث زیست‌محیطی در برنامه پنج ساله هفتم توسعه دارند که باید این مهم مورد توجه باشد که دولت چهاردهم تاکید ویژه ای بر اجرایی کردن این مهم دارد.

وی افزود: با توجه به اینکه تشکل‌های مردم نهاد نقش راهبردی در ارتقای توسعه اجتماعی کشور و به تبع آن استان مرکزی دارند از این رو باید رفع مشکلات قانونی برنامه پنج ساله هفتم توسعه این جامعه هدف در سطح ملی و استانی دستور کار قرار گیرد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات مطرح شده از سوی تشکل‌های مردم نهاد استان مرکزی در این نشست گفت: عدم همکاری مناسب مدیران دستگاه‌های اجرایی و نبود مکان مناسب برای فعالیت تشکل‌های مردم نهاد، از جمله مشکلات مطرح شده است که باید تدابیر ویژه ای در راستای رفع این مشکلات اندیشیده شود.

جمالیان بیان کرد: با روی کار آمدن مجلس دوازدهم، برنامه پنج ساله هفتم تصویب شده بود و اکنون باید تبصره‌هایی به آن اضافه کرد.

وی با اشاره به مشکل آلودگی هوا ناشی از مازوت سوزی نیروگاه گفت: تشکل‌های زیست محیطی استان مرکزی بر این باور هستند که تنها راه برون رفت از این معضل، قطع مازوت سوزی نیروگاه حرارتی شازند است.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با توجه به مستهلک بودن نیروگاه شازند، می‌طلبد طرح توسعه نیروگاه در مکان جدید جانمایی شود همچنین ایجاد نیروگاه‌های تجدیدپذیر و یا مصرف سوخت بدون مازوت و غیرآلاینده دستور کار ویژه باشد.

جمالیان گفت: اکنون میزان بهره وری نیروگاه شازند ۳۰ درصد است که بر اساس برنامه پنج ساله هفتم توسعه این مهم باید به ۴۵ درصد برسد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ