هیچ گونه ثبت سفارش برنج در کشور انجام نشده است

اقتصاد ایران: رودسر-استاندار گیلان با تاکید بر لزوم ترویج بخش‌های مختلف کشاورزی گفت: هیچ گونه ثبت سفارش جدید برنج در کشور صورت نگرفته است.

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی عصر چهارشنبه در مراسم نخستین برداشت برنج در خلیفه محله رودسر اظهار کرد: کشاورزان شبانه روز تلاش می‌کند تا این خوشه‌های برنج به ثمر بنشین و انتظار دارد این محصول را در بازار با قیمت مناسب بفروشد. تا علاوه بر هزینه‌های داشت برداشت برای آینده فرزندان خود سرمایه گداری کنند.

وی افزود: بیشترین دغدغه ما کشاورزان هستند چرا که بیش از ۵۵ درصد فعالیت‌های مردم ما از راه کشاورزی در حوزه‌های مختلف چای، برنج و سایر محصولات است.

عباسی با بیان اینکه برای انجام واردات برنج در کشور ابتدا میزان مصرف و تولید برنج مشخص خواهد شد، تصریح کرد: سه ماه بعد از آذرماه، میزان برنج مصرفی و تولیدی کشور مشخص شده و سپس واردات برنج انجام خواهد شد، از این رو این قول را به شالیکاران خواهیم داد که دیگر مشکلات سال گذشته تکرار نخواهد شد.

وی میزان برنج تولیدی در گیلان را ۷۰۰ الی ۸۰۰ هزار تن دانست و گفت: در گیلان ۷۰۰ الی ۸۰۰، مازندران یک‌میلیون و در مابقی استان‌ها ۳۰۰ هزار تن برنج تولید می‌شود، لذا تاکنون هیچ‌گونه ثبت سفارشی انجام نشده و بعد از بررس‌ها این امر انجام خواهد شد.

استاندار گیلان با تاکید بر لزوم ترویج بخش‌های مختلف کشاورزی و استفاده از ظرفیت‌ها و استعدادهای مختلف برای افزایش بازدهی کار گفت: باید در آبیاری، مکانیزاسیون، تسطیح اراضی، نشاء و در برداشت دانش خود را به روز کنیم تا با کاهش هزینه‌ها، بهره وری، بازدهی و میزان تولید در واحد سطح را افزایش دهیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ