محورهای رایزنی میان نخست وزیر مالزی و «پزشکیان»

اقتصاد ایران: نخست وزیر مالزی امروز پس از گفتگو با «پزشکیان» گفت: رایزنی ما دربرگیرنده تعهدات جاری میان دو کشور در راستای تقویت روابط دوجانبه، سرمایه‌ گذاری و تجارت میان مالزی و ایران بود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از «اِسترِیت تایمز»، «داتوک سری انور ابراهیم» نخست وزیر مالزی امروز چهارشنبه تاکید کرد که همکاری ها میان کشورش با ایران بدون هرگونه مداخله خارجی باقی خواهد ماند و تنها بر منافع متقابل و رفاه هر دو ملت تمرکز دارد.

نخست وزیر مالزی در یک پست فیسبوکی اعلام کرد که این پیام را اوایل امروز از طریق گفتگوی تلفنی با دکتر مسعود پزشکیان رئیس‌ جمهور منتخب ایران به وی اعلام کرده است.

«داتوک سری انور ابراهیم» در این خصوص اعلام کرد: رایزنی ما همچنین دربرگیرنده تعهدات جاری فیمابین میان دو کشور درراستای تقویت روابط دوجانبه، سرمایه‌ گذاری و تجارت میان مالزی و ایران و نیز بررسی همکاری‌ های بیشتر در زمینه‌ های مختلف بود.

انور ضمن تبریک به پزشکیان که قرار است در ۳۰ جولای به عنوان رئیس جمهور جدید ایران تحلیف یاد کند، نسبت به ادامه پیشرفت ایران تحت مدیریت وی ابراز خوش بینی کرد.

وی همچنین شهادت سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور سابق ایران که در ۲۹ اردیبهشت در سانحه سقوط بالگرد جان باخت را تسلیت گفت.

این مقام مالزی اضافه کرد: من همچنین از حمایت بی دریغ ایران از برقراری عدالت برای مردم فلسطین و مخالفت این کشور با بی عدالتی ها و نسل کشی رژیم صهیونیستی قدردانی کردم.

نخست وزیر مالزی در پایان گفتگوی خود از پزشکیان دعوت کرد تا در اولین فرصت به کشورش سفر کند و پزشکیان نیز متقابلاً از وی برای تحکیم بیشتر روابط دوستانه بین دو کشور به ایران دعوت کرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ