حمایت ترامپ از تیک‌تاک در آستانه مسدودشدن این شبکه اجتماعی در آمریکا

اقتصاد ایران: ترامپ خود را طرفدار تیک‌تاک می‌داند و معتقد است برای رقابت در بازار، حضور تیک‌تاک ضروری است.

طبق گزارش رویترز، دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه ریاست‌جمهوری آمریکا، از تیک‌تاک حمایت می‌کند؛ حتی اگر شرکت مادر این شبکه‌ی اجتماعی، یعنی بایت دنس، نتواند دارایی‌های این اپلیکیشن در ایالات متحده را واگذار کند.

ترامپ که ماه گذشته عضو تیک‌تاک شده است، درباره‌ی این شبکه‌ی اجتماعی در مصاحبه‌ای می‌گوید: «من طرفدار تیک‌تاک هستم؛ زیرا شما به رقابت نیاز دارید. اگر تیک‌تاک ندارید، فقط فیسبوک و اینستاگرام دارید.» حمایت ترامپ از این شبکه‌ی اجتماعی مبتنی‌بر ویدئو کوتاه در حالی است که او قبلاً تیک‌تاک را تهدیدی علیه امنیت ملی می‌دانست؛ چراکه حدود ۱۷۰ میلیون آمریکایی از آن استفاده می‌کردند.

ترامپ به‌عنوان رئیس‌جمهور در سال ۲۰۲۰ تلاش کرد تا تیک‌تاک و وی‌چت، شبکه‌های متعلق به شرکت‌های بزرگ چینی را ممنوع کند؛ اما دادگاه مانع این اتفاق شد. بعد از او جو بایدن، رئیس‌جمهور فعلی آمریکا، مجموعه‌ای از دستورهای اجرایی دوران ترامپ را لغو کرد که به‌دنبال ممنوعیت وی‌چت و تیک‌تاک به‌وجود آمده بودند.

به‌دلیل نگرانی قانون‌گذاران آمریکایی مبنی‌بر اینکه چین می‌تواند به داده‌های آمریکایی‌ها دسترسی داشته باشد یا از آن‌ها جاسوسی کند، فرصتی به بایت دنس داده شد تا دارایی‌های کاربران آمریکایی برنامه‌ی تیک‌تاک را تا ۱۹ ژانویه‌ی ۲۰۲۴ (۳۰ دی ۱۴۰۳) به یکی از شرکت‌های بزرگ آمریکایی واگذار کند. تاریخ مشخص‌شده مصادف با هفته‌های پایانی انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا است.

مقالات مرتبط
  • سوء‌قصد به جان ترامپ؛ اف‌بی‌آی قفل گوشی فرد ضارب را شکست
  • ترامپ با درخواست پرداخت هزینه دفاع از تایوان، باعث سقوط سهام TSMC شد

ترامپ در این مصاحبه از متا انتقاد می‌کند؛ چراکه در پی شورش طرفداران ترامپ به کنگره‌ی آمریکا در ژانویه‌ی ۲۰۲۱، این شرکت حساب کاربری فیسبوک و اینستاگرام ترامپ را برای دو سال به حالت تعلیق درآورد. بعد از این اتفاق، وی شبکه‌ی اجتماعی خود به نام تروث سوشیال (Truth Social) را راه‌اندازی کرد. این شبکه‌ی اجتماعی با حدود ۷۷۰٬۰۰۰ دلار درآمد سه ماه، ارزشی معادل ۷ میلیارد دلار دارد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ