دو راهکار نماینده مجلس برای تعدیل قیمت خانه

اقتصاد ایران: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت اگر سیاست‌های عرضه زمین و قانون اخذ مالیات از خانه‌های خالی به درستی اجرا شود می‌توان قیمت مسکن را مدیریت و متعادل کرد.

- اخبار سیاسی -

میثم ظهوریان عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، درباره انجام اقدامات لازم از سوی مجلس و دولت برای حل مشکل مردم در حوزه مسکن و اجاره‌بهای املاک، گفت: مستاجران هر سال با فرا رسیدن فصل جا‌به‌جایی با مشکل بالا رفتن اجاره بها روبرو شده و به سختی می‌افتند و از طرف دیگر قیمت خانه نیز بالا رفته و بخش عمده‌ای از مردم و بویژه جوانان برای خرید مسکن دچار مشکل هستند.

وی با بیان  اینکه یکی از مشکلات اساسی مردم مشکل مسکن است که مسئولان باید فکری برای حل این مسئله کنند، افزود: بحس مسکن جزو مواردی است که از طریق فشار به سیاست‌های سمت عرضه می‌توان کمک کرد که تورم مسکن پایین بیاید؛ مشخصا زمین‌های در اختیار نهادهای عمومی اگر عرضه شود چون زمین بخش عمده‌ای از قیمت مسکن را تشکیل می‌دهد می‌توان قیمت مسکن را کنترل کرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: اگر از طرف دیگر سیاست‌های تنظیمی مثل مالیات بر خانه‌های خالی به صورت دقیق و درست اجرا شود، این مورد هم می‌تواند به حل مسئله مسکن به عنوان یکی از محورهای مشکلات معیشتی مردم کمک کند.

نماینده مشهد در مجلس تاکید کرد: اگر دولت موفق به اجرای درست و دقیق قانون مذکور شود 3 میلیون واحد خالی وارد بازار مسکن می‌شود که بخش عمده‌ای مشکل کمبود مسکن حل می‌شود.

ظهوریان با اشاره به سهم مسکن در سبد اقتصادی خانوارها، بیان کرد: متاسفانه سهم مسکن در بعضی از کلانشهرها از 60 تا 70 درصد سهم در سبد خانوارها دارد که انشاءالله سهم مسکن در سبد خانوارها به تدریج تعدیل شود.

وی اظهار کرد: راهکار بلندمدت در حوزه مسکن تصویب قانون جهش تولید مسکن است که با تصویب قانون مذکور زمینه ساخت یک میلیون مسکن فراهم می‌شود که البته برای اجرایی شدن آن همکاری بخش‌ها مختلف لازم است.

اگر دولت موفق به اجرای درست و دقیق این قانون شود 3 میلیون واحد خالی وارد بازار مسکن می‌شود که بخش عمده‌ای مشکل کمبود مسکن حل می‌شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد: طرح کنترل اجاره‌بهای مسکن نیز از موراد است که در این طرح هم مستاجرها حمایت ویژه می‌شوند و هم صاحب‌خانه‌ها با معافیت‌های مالیاتی با انصاف با مستاجرها برخورد می‌کنند؛ اجرای درست این قانون هم می‌توان  تا حدودی مشکلات مستاجران را بر‌طرف کند.

انتهای‌ پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ