۶۰ هزار مودی جدید مالیاتی در گلستان شناسایی شد

اقتصاد ایران: گرگان- مدیرکل امور مالیاتی گلستان از شناسایی بیش از ۶۰ هزار مودی جدید مالیاتی در استان طی دو سال گذشته خبرداد.

به گزارش خبرنگار مهر، قربان حاجی مشهدی بعد از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران از افزایش درآمدهای مالیاتی استان طی سه سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: طی دو سال گذشته بیش از ۶۰ هزار مودی جدید مالیاتی در گلستان شناسایی شدند.

وی از شناسایی ۵۰۰ فرار مالیاتی در گلستان خبر داد و افزود: با کمک دستگاه قضائی توانستیم سال گذشته ۲۵۰ میلیارد ریال فرار مالیاتی را وصول کنیم.

مدیرکل امور مالیاتی گلستان از خود اظهاری ۸۵ درصد مودیان مالیاتی در استان خبر داد و گفت: ۱۵ درصد مودیان گلستانی جز مودیان پرریسک بودند.

بیش از ۹۰ درصد درآمدهای گلستان از طریق مالیات تأمین می‌شود

وی یادآور شد: با فعالیت دولت سیزدهم درآمد مالیاتی استان گلستان در سال ۱۴۰۰ به ۱۵ هزار میلیارد ریال و در سال ۱۴۰۱ به ۲۱ هزار میلیارد ریال و سال گذشته به ۳۲ هزار میلیارد ریال رسید.

حاجی‌مشهدی اظهار کرد: بیش از ۹۰ درصد درآمدهای گلستان از طریق مالیات تأمین می‌شود که در سال ۱۳۹۸، پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال مالیات در استان تأمین شد که این رقم در سال ۱۳۹۹ به ۹ هزار و ۹۹۰ میلیارد ریال رسید.

وی میزان مالیاتی که بابت خودروهای لوکس در استان دریافت شده است را ۵۷۰ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: مالیاتی که بابت واحدهای مسکونی گران قیمت در استان دریافت شده است بسیار ناچیز بود.

به گفته مدیرکل امور مالیاتی گلستان اکنون ۵۳۹ خانه خالی در سامانه اسکان املاک ثبت شده است که میزان مالیات آنها ۱۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

حاجی‌مشهدی اظهار کرد: برخلاف تصور بسیاری از مردم پزشکان و داروخانه داران بیشترین مالیات را در طی سال پرداخت می‌کنند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ