تعمیرات اساسی ۴۷۶ واگن در راه آهن اراک انجام شده است

اقتصاد ایران: اراک- مدیر کل راه آهن اراک گفت: امسال بهسازی و تعمیرات اساسی ۴۷۶ واگن در راه آهن این شهرستان انجام شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹۸ درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید ترکی بعدازظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سالانه حدود ۳۰۰ هزار تن بار در راه آهن اراک تخلیه می‌شود که بخش عمده آن گندم، کالای اساسی، دانه‌های روغنی و مواد اولیه شرکت آلومینیوم است.

وی افزود: همچنین سالانه به طور متوسط ۱۱۰۰ هزار تن بار شامل مواد مازوت، مواد صادراتی و سوخت کشتی‌ها از خطوط ریلی استان حمل و جابه‌جا می‌شود.

مدیر کل راه آهن اراک گفت: در حوزه حمل مسافر سال ۱۴۰۱ بیش از ۲۳۱ هزار نفر مسافر توسط راه آهن اراک جابه‌جا شده که شمار مسافران جابجا شده در سال گذشته ۲۳۴ هزار نفر بوده است.

ترکی گفت: در سه ماه ابتدایی سال جاری نیز ۶۲ هزار مسافر جابه‌جا شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸ درصد رشد وجود داشته است.

مدیرکل راه آهن اراک بیان کرد: یکی از اتفاقات خوب در حوزه راه آهن سطح کشور تولید و تعمیرات واگن است که باید اذعان کرد استان مرکزی قطب تولید واگن در کشور است و در سه ماه ابتدایی امسال ۴۷۶ واگن بهسازی و تعمیرات شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹۸ درصد رشد داشته است.

ترکی ادامه داد: سال گذشته ۹۷۳ واگن از سوی ۲ شرکت در استان مرکزی تولید شد در حالی‌که کل تولید واگن کشور ۱۵۰۰ دستگاه بوده که حدود ۱۰۰۰ واگن توسط صنایع استان مرکزی تولید شد.

ترکی با اشاره به اعزام و جابه‌جایی زائران حسینی در اربعین نیز گفت: با توجه به اینکه استان مرکزی محور کریدور جنوب و کرمانشاه را در اختیار دارد سال ۱۴۰۱ نیر ۳۲۸ رام قطار به محور جنوب و کرمانشاه اعزام و اربعین سال گذشته نیز ۵۲۰ رام قطار به کرمانشاه و جنوب اعزام شد که این مهم رشد ۵۹ درصدی نسبت به سال ماقبل داشته است.

وی، بهسازی خطوط ریلی به طول ۱۴ کیلومتر، آغاز طرح توسعه و بهسازی سالن مسافر ایستگاه اراک
یکسان‌سازی ایستگاه راهگرد، مسدودسازی فضای ایستگاهی، راه اندازی قطار چهار ستاره نوین از مرجع اراک به مشهد مقدس، تکمیل زیرگذر و دیوار پل‌های روستاهای سهل آباد، مراد و شیروان، اتصال به سایت معدن بالاست نانگرد، نصب ۹ دستگاه سوزن بتنی در ایستگاه‌های نورآباد، سمیه و مالک آباد به ارزش ۵۰ میلیارد تومان، ساماندهی حریم ریلی به طول ۲۵۰ متر در مناطق مسکونی حاشیه شهر، بهره برداری از بزرگ‌ترین پل‌های باکسی در شبکه ریلی در جاده نورآباد را ازجمله اقدامات هدفگذاری شده در حوزه راه آهن اراک عنوان کرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ