رشادت های مردم در دفاع از کیان اسلامی به نسل جدید معرفی شود

اقتصاد ایران: ارومیه - استاندار آذربایجان غربی گفت: رشادت های مردم استان آذربایجان غربی در دفاع از کیان اسلامی به نسل جدید معرفی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدصادق معتمدیان بعد از ظهر چهارشنبه در حاشیه بازدید از موزه دفاع مقدس استان و در جمع خبرنگاران، با اشاره به جایگاه آذربایجان غربی در قرن اخیر و در مبارزات قبل و بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی، افزود: علما، بزرگان و اقشار مختلف مردم این استان در این مبارزات و دفاع از کیان اسلامی نقش بی بدیلی داشتند.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به نقش ویژه مردم استان ور دفاع از آرمان‌های مقدس انقلاب اسلامی گفت: نقشی که مردم آذربایجان غربی و بزرگان آن در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس داشتند، مستندسازی شود.

وی با اشاره به نقش مردم آذربایجان‌غربی در ادوار مختلف در دفاع از کیان اسلامی، خاطرنشان کرد: مردم آذربایجان غربی در ابتدای پیروزی انقلاب و در دورانی که کشورمان مورد طمع دشمنان این مرز و بوم از جمله رژیم بعثی قرار گرفت، به مبارزه پرداختند.

استاندار آذربایجان غربی افزود: ناامنی‌های مختلف از همان اوایل پیروزی انقلاب اسلامی به وجود آمد و گروهک‌های تروریستی و تجزیه طلب در ارومیه و شهرستان‌های مختلف حضور یافته و به دنبال ناامنی بودند که اقدامات وسیعی از سوی مردم استان صورت گرفته و این توطئه‌ها نقش بر آب شد.

معتمدیان همچنین با اشاره نقش مردم آذربایجان‌غربی در دوران دفاع مقدس، اضافه کرد: تجاوزی که توسط صدام و گروهک‌ها انجام گرفت و جنگ هشت ساله‌ای که به وجود آمد، مردم این استان نقش ویژه ای در مقابله با آنها ایفا کردند؛ چنانکه نگاهی به آمار شهدای آذربایجان‌غربی نشان می‌دهد این استان محل شهادت ۳۶ هزار شهید والامقام است که نشان از دفاع و صیانتی بوده که از انقلاب اسلامی و از کشور عزیزمان در این خطه از کشور صورت گرفته است.

وی در ادامه با اشاره به نقش مردم اهل سنت استان در دفاع از آرمان‌های مقدس انقلاب اسلامی، افزود: از برادران و خواهران اهل سنت نیز بیش از سه هزار شهید تقدیم شد که نشان می‌دهد قومیت‌های مختلف این استان با مذاهب مختلف، دل در گرو انقلاب و نظام خودشان دارند.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به امنیت پایدار در استان، تصریح کرد: با اقتدار و از جان‌گذشتگی نیروهای مسلح اعم از بسیج، ارتش، سپاه و نیروی‌های انتظامی و امنیتی، شاهد امنیت مثال زدنی در سراسر استان هستیم.

معتمدیان همچنین با اشاره به تلاش‌های بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان و نگاه ویژه دولت سیزدهم به برنامه‌های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، افزود: اقدامات خوبی صورت گرفته و با رویکرد دولت سیزدهم به ویژه شهید آیت الله رئیسی و تخصیص اعتبارات لازم در سفر استانی این شهید عزیز، توجه ویژه ای به اتمام باغ موزه‌های دفاع مقدس و یادمان‌های راهیان نور در استان صورت گرفت.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت راهیان نور و همچنین احیا، مرمت و احداث یادمان‌های شهدا در سطح کشور، اظهار داشت: در آذربایجان غربی به صورت ویژه و با پیگیری‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس و سپاه شهدا، اعتبارات خوبی به این مهم تخصیص داده شد و همین مکان (موزه دفاع مقدس آذربایجان غربی) در حال تکمیل است.

استاندار آذربایجان‌غربی با تاکید بر اجرای برنامه‌های تبیینی در راستای آشنایی بیشتر جوانان و نوجوانان استان با رشادت‌ها و از جان‌گذشتگی‌های مردم استان در دفاع از اسلام و انقلاب، افزود: ساماندهی زیرساخت‌های لازم برای راهیان نور با هماهنگی سپاه شهدای استان انجام می‌گیرد تا از سراسر کشور نسل جوان، دانش آموزان، دانشجویان و اقشار مختلف از این محل بازدید کرده و در جریان رشادت‌ها و مبارزات و ایثارگری‌های مردم آذربایجان غربی و رزمندگان این خطه از کشور قرار گیرند.

معتمدیان همچنین تاکید کرد: تلاش بر این است در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تثبیت اقدامات و مبارزات مردم این استان در تاریخ انقلاب و دفاع مقدس، با همکاری دستگاه‌های ذیربط کار ماندگاری صورت گیرد.

وی تولید محتوای مناسب از جمله کتاب، فیلم، مستند و آثار مختلف فرهنگی و هنری از تاریخ تکرار نشدنی رشادت‌های مردم آذربایجان‌غربی در دفاع از آرمان‌های مقدس انقلاب اسلامی را در راستای ماندگاری این رشادت‌ها و انتقال به نسل جدید، مورد تاکید قرار داد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ