نیمی از فرانسوی‌ها نگران امنیت افتتاحیه المپیک هستند

اقتصاد ایران: نتایج یک نظرسنجی حاکی از آن است که نیمی از مردم فرانسه نگران امنیت مراسم افتتاحیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، با نزدیک شدن به شروع بازی‌های المپیک و کمتر از ۱۰ روز مانده به آغاز رقابت‌ها، مردم فرانسه در مورد برگزاری مراسم افتتاحیه روی رودخانه سن اختلاف نظر دارند. مراسم افتتاحیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس قرار است برای اولین بار در خارج از فضای ورزشگاه برگزار شود. کمیته برگزاری این مسابقات قصد دارد مراسم افتتاحیه را با استفاده است قایق و در رودخانه سن برگزار کند.

اما این مساله موجب نگرانی فرانسوی ها برای امنیت این مراسم شده است. طبق نظرسنجی انجام شده توسط موسسه Odoxa، حدود نیمی از افرادی که در این نظرسنجی شرکت کردند (۴۹ درصد) خواهان برگزاری مراسم افتتاحیه به شکل قبل و در داخل ورزشگاه هستند، در حالی که نیمی دیگر (۴۹ درصد) به دلیل نگرانی‌های امنیتی ترجیح می‌دهند که مراسم به صورت دیگری و در حد فاصل برج ایفل و میدان تروکادرو برگزار شود.

به گفته امیل لکلرک، مدیر مطالعات موسسه Odoxa، «در ابتدا، این شکل مراسم حمایت گسترده‌ای داشت، به طوری که از هر ۱۰ فرانسوی ۶ نفر با چنین مراسمی موافق بودند اما با گذشت زمان، این حمایت کاهش یافته است».

بخش قابل توجهی از فرانسویان (۴۹ درصد) بر این باورند که تمهیدات امنیتی برای مراسم افتتاحیه – شامل ۴۵,۰۰۰ پلیس، ژاندارم و نیروهای امنیتی – کافی است. با این حال، بسیاری از افراد همچنان نگران وقوع حوادث امنیتی هستند. ۴۰ درصد از افراد نگران حملات انتحاری، ۳۱ درصد نگران حرکت‌های آشوب گرانه و ۲۶ درصد نگران حملات با چاقو هستند. سایر تهدیدات شامل تیراندازی، حمله با پهپاد و بسته‌های انفجاری نیز مطرح شده‌اند. تنها ۲۰ درصد از فرانسویان از این تهدیدات هراسی ندارند.

به گفته «اولیویه کریستن»، دادستان ضدتروریسم فرانسه، اگرچه المپیک هدف خاصی برای گروه‌های تروریستی بین‌المللی نیست، اما به دلیل «بازتاب رسانه‌ای»، احتمالاً هدفی جذاب برای تروریست‌ها خواهد بود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ