گوگل با پروژه IDX، محیط برنامه‌نویسی اندروید استودیو را به وب می‌آورد

اقتصاد ایران: با ادغام پروژه‌‌ی IDX و اندروید استودیو، می‌توانید مستقیماً ازطریق مرورگر خود، اپلیکیشن اندرویدی توسعه دهید.

رویداد Google I/O 2024 به‌طور همزمان در مانتین‌ویو، برلین، بنگلور و پکن برگزار شد و گوگل در این مراسم ابزار جدیدی برای توسعه‌ی اندروید معرفی کرد. پروژه‌ی IDX که محیط توسعه‌ی تحت‌وب را دراختیار برنامه‌نویسان قرار می‌دهد، حالا با اندروید استودیو ادغام شده است و امکان توسعه‌ی مستقیم اپلیکیشن‌های اندرویدی را ازطریق مرورگر فراهم می‌کند.

پروژه‌ی IDX با استریم اندروید استودیو از بستر ابری به مرورگر کار می‌کند. این محیط توسعه‌ی تحت‌وب از ماشین مجازی لینوکسی بهره می‌برد و در کنار شبیه‌سازهای اندروید و iOS، از دستیار هوش مصنوعی کدنویسی جمنای نیز پشتیبانی می‌کند.

IDX فرایند راه‌اندازی بسیار ساده‌ای دارد و با طی‌کردن چند مرحله‌ قادر خواهید بود مستقیماً ازطریق مرورگر وب، به طراحی، ساخت و تست اپلیکیشن‌های اندرویدی خود بپردازید. دسترسی به این قابلیت ازطریق وب‌سایت idx.google.com و همچنین مستقیماً از وب‌سایت اندروید استودیو امکان‌پذیر خواهد بود.

درحال‌حاضر، ادغام اندروید استودیو و پروژه‌ی IDX در مرحله‌ی پیش‌نمایش اولیه قرار دارد و توسعه‌دهندگان می‌توانند با مراجعه به بخش ثبت‌نام سایت IDX، در لیست انتظار ثبت‌نام کنند.

مقالات مرتبط:
  • برنامه نویسی اندروید را از کجا شروع کنیم؟
  • بهترین زبان‌ های برنامه نویسی برای هر حوزه؛ هر آنچه قبل از آغاز کار باید بدانید!

گوگل در I/O 2024 علاوه‌بر معرفی ادغام پروژه‌ی IDX با اندروید استودیو از پروژه‌های دیگری نیز رونمایی کرد که مهم‌ترین آن‌ها در ادامه آورده شده‌اند:

  • پروژه‌ی اسکار (Oscar): نوعی هوش مصنوعی که در نگهداری از پروژه‌های متن‌باز به توسعه‌دهندگان کمک می‌کند. این پروژه به‌صورت متن‌باز دردسترس قرار خواهد گرفت.
  • داشبورد مانیتورینگ هوش مصنوعی Firebase: این داشبورد که درحال‌حاضر در مرحله‌ی پیش‌نمایش خصوصی قرار دارد، امکان نظارت‌بر عملکرد و رفتار ویژگی‌های ساخته‌شده با مدل‌های زبانی بزرگ (LLM) را در زمان اجرا فراهم می‌کند.
  • رابط کاربری ساخته‌شده با هوش مصنوعی برای فلاتر (Flutter): این پروژه نشان می‌دهد که فلاتر چگونه می‌تواند به‌صورت پویا و بر اساس محتوا و هدف کاربر، عناصر رابط کاربری را تولید و شخصی‌سازی کند. این پروژه پتانسیل ترکیب هوش مصنوعی با رابط کاربری را به‌نمایش می‌گذارد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ