آمریکا در آستانه وضع قوانینی برای محدود کردن نرم‌افزار چینی در خودروها

اقتصاد ایران: آمریکا خودروهای جدید چینی را از عوامل خطر برای امنیت ملی خود می‌داند و دولت این کشور قصد اعمال محدودیت بیشتر بر این خودروها را دارد.

به گزارش رویترز، وزارت بازرگانی آمریکا قصد دارد ماه آینده قوانین پیشنهادی را درمورد خودروهای چینی منتشر کند و انتظار می‌رود محدودیت‌هایی را برای برخی نرم‌افزارهای ساخته‌شده در چین و سایر کشورهایی که به نوعی دشمن و معاند آمریکا تلقی می‌شوند، اعمال کند.

آلن استیوز، رئیس بخش کنترل صادرات، گفت: «ما به دنبال چند قطعه و برخی نرم‌افزارها هستیم (نه کل خودرو) و برخی از اجزای کلیدی هدایت خودرو که نرم‌افزار و داده‌های آن را مدیریت می‌کنند، باید در کشوری دوست ساخته شوند.»

پیش‌تر نیز جینا ریموندو، وزیر بازرگانی آمریکا اعلام کرده بود که این وزارتخانه قصد دارد قوانین پیشنهادی را درمورد خودروهای چینی در پاییز امسال منتشر کند. او همچنین گفته بود که دولت بایدن می‌تواند پس از آغاز تحقیقات درمورد خطرات امنیت ملی ناشی از واردات خودروهای چینی، اقدامات شدیدتری انجام داده و خودروهای چینی را ممنوع یا محدود کند.

خودروهای جدید و پیشرفته‌ی چینی دارای سخت‌افزار شبکه‌ای یکپارچه هستند که امکان دسترسی‌به اینترنت را فراهم می‌کند. این مسئله به آن‌ها اجازه می‌دهد تا داده‌ها را با دستگاه‌های داخل و خارج از خودرو به‌اشتراک بگذارند.

استیوز مسئله‌ی خودروهای چینی را یک تهدید جدی خواند و گفت: «یک خودرو می‌تواند بسیار خطرناک باشد. خودرو شما احتمالا اطلاعات زیادی درباره‌ی شما می‌داند. خودرو شما چه برقی باشد چه احتراق داخلی، به‌طور مرتب به‌روزرسانی نرم‌افزاری دریافت می‌کند. یک خودرو مدرن نرم‌افزار زیادی دارد. تصاویر زیادی می‌گیرد. سیستم هدایت دارد. به تلفن شما وصل است. می‌داند به چه کسی زنگ می‌زنید. می‌داند کجا می‌روید. چیزهای زیادی درباره‌ی شما می‌داند.»

وزارت خارجه چین پیش‌از این از ایالات متحده خواسته بود تا «به قوانین اقتصاد بازار و اصول رقابت عادلانه احترام بگذارد.»

مقالات مرتبط
  • آمریکا با چهار برابر‌ کردن تعرفه واردات، دست رد به سینه خودروسازان چینی زد
  • دولت آمریکا خودروهای چینی را تهدیدی برای امنیت ملی می‌داند

رایموندو درمورد خطرات احتمالی خودروهای چینی گفت: «اگر نرم افزار چند میلیون خودرویی که در جاده‌ها هستند،غیرفعال شود، می‌توانید فاجعه‌بارترین نتیجه را تصور کنید.»

واردات خودروهای سبک ساخت چین به ایالات متحده نسبتا کم است. همچنین دولت بایدن افزایش قابل توجه تعرفه‌ها بر خودروهای برقی چینی و چند کالای دیگر را اعلام کرده است. این افزایش تعرفه‌ها قرار است در ماه‌های پیش‌ رو اجرایی شوند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ