غزه،کربلای این دوران است/ ترکیب جهنمی ترامپ-ونس و انحطاط آمریکایی

اقتصاد ایران: لزوم توجه به کربلای زمانه و یزیدیان عصر حاضر در کنار ابعاد ترور نافرجام ترامپ از محورهای مورد توجه روزنامه‌های مطرح جهان عرب است.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: با فرارسیدن ایام تاسوعا و عاشورای حسینی در سایه تداوم جنایات رژیم صهیونیستی علیه ساکنان مظلوم نوار غزه مقایسه عاشورای سال ۶۱ هجری و مظلومیت این روزهای فلسطینی‌ها مورد توجه روزنامه‌های عربی قرار گرفته است.

غزه،کربلای این دوران است/ ترکیب جهنمی ترامپ-ونس و انحطاط آمریکایی

روزنامه یمنی المسیره با تیتر «غزه، کربلای امروز است» نوشت: ما در حالی در روزهای عزای امام حسین (ع) به سر می بریم که با بررسی و مقایسه تحولات عصر کنونی با آن دوره در می‌یابیم با وجود تفاوت جغرافیایی کربلا و غزه، اما مسأله همان مسأله است؛ گویی تاریخ در حال تکرار است. جنایتی که در حق امام حسین (ع) و اهل بیت ایشان در سال ۶۱ هجری رخ داد همان جنایتی است که در حال حاضر در حق ساکنان مظلوم نوار غزه انجام می‌شود. ایشان به همراه یارانشان در یک جغرافیای عربی با شمشیرهایی که نام اسلام بر آنها برده می‌شد بدون آب و غذا به شهادت رسیدند. در نوار غزه نیز می‌بینیم تمام این جنایات در برابر چشمان کشورهای عربی و اسلامی رخ می‌دهد. چه تعداد علی اکبرها و علی اصغرها امروزه در غزه به شهادت می رسند و زنان به اسارت می‌روند.

غزه،کربلای این دوران است/ ترکیب جهنمی ترامپ-ونس و انحطاط آمریکایی

روزنامه المراقب العراقی نیز در این خصوص نوشت: میلیون‌ها زائر حسینی در حالی از مناطق مختلف داخل عراق و خارج این کشور خود را به کربلای معلی می‌رسانند تا عزای سید الشهدا (ع) را برپا کنند که مظلومیت ساکنان نوار غزه از چشم آنها پنهان نبوده و با در دست داشتن پرچم‌های فلسطین، جنایات یزیدیان زمان اهل بیت پیامبر را با جنایات صهیونیست‌ها و یزیدیان زمانه تطبیق می‌دهند؛ یزیدیانی که این روزها مشغول نسل کشی در غزه و قطعه قطعه کردن زنان و کودکان فلسطینی هستند.

غزه،کربلای این دوران است/ ترکیب جهنمی ترامپ-ونس و انحطاط آمریکایی

روزنامه القدس العربی در مطلب با عنوان «ترکیب ترامپ-ونس: حرکت به سوی فروپاشی» در خصوص انتخابات آمریکا نوشت: اوضاع سیاسی و حزبی داخل آمریکا به یک نمایش خنده دار دیگر نیاز داشت تا به پایین‌تر سطح خود افول کند. ترامپی که با ۳۴ اتهام جنایی رو به رو است با یک گلوله نزدیک گوشش تبدیل به قربانی بی گناه و قهرمان و ناجی آمریکایی‌ها شده که از مرگ با یک معجزه الهی نجات پیدا کرده است! هنوز تمام نشده؛ ترامپ بعد از این ماجرا کسی را که در سال ۲۰۱۶ وی را احمق و هیتلر آمریکا نامیده بود به عنوان معاون خود انتخاب کرد.

غزه،کربلای این دوران است/ ترکیب جهنمی ترامپ-ونس و انحطاط آمریکایی

روزنامه رأی الیوم با تیتر «کشورهای عربی مقابل ۲ دشمن دائمی خود به کما رفته اند» نوشت: کشورهای عربی حتی جرأت نام بردن از آمریکا، انگلیس و آلمان به عنوان حامیان نسل کشی در نوار غزه را نیز ندارند. پیش از اینها مسأله فلسطین مسأله نخست کشورهای عربی بود اما به مرور، این کشورها خسته شده و در مسیر مخالف گام برداشتند. اگر این کشورها در برابر آمریکا استقلال اقتصادی داشتند موضع گیری آنها مقابل مسأله فلسطین ۱۸۰ درجه متفاوت بود. این کشورها می‌دانند که تمام جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه با سلاح‌های آمریکایی انجام می‌شود و نیروهای آمریکایی در حمله به نوار غزه نقش دارند.

غزه،کربلای این دوران است/ ترکیب جهنمی ترامپ-ونس و انحطاط آمریکایی

روزنامه لبنانی الاخبار در خصوص شکنجه جنسی اسرای فلسطینی نوشت: یک ماه قبل کسی از انواع و اشکال شکنجه‌های رژیم صهیونیستی در حق اسرای فلسطینی در زندان‌های این رژیم که بعد از عملیات طوفان الاقصی اسیر شده‌اند خبر نداشت اما به نظر می‌رسد دیوار سکوت در این خصوص به ویژه در زندان سدی تیمان شکسته شده است. محمد عرب یک خبرنگار عرب زبان که توسط نظامیان صهیونیست بازداشت شده بود بعد از آزادی فاش کرد نظامیان صهیونیست دست به شکنجه و اذیت و آزار جنسی اسرای فلسطینی آن هم در مقابل هم بندی‌های خود در بدترین شرایط انسانی می‌زنند. صهیونیست‌ها علاوه بر این، سگ‌های خود را به سمت اسرای دست و پا بسته رها می‌کنند.

غزه،کربلای این دوران است/ ترکیب جهنمی ترامپ-ونس و انحطاط آمریکایی

روزنامه سوری الثوره در خصوص فلسطین نوشت: صهیونیست‌ها با ترور نویسنده مشهور فلسطینی غسان کنفانی فکر می‌کردند می‌توانند صدای حق و حقیقت را خاموش کنند همانطور که با بیرون راندن فلسطینی‌ها از نوار غزه و سرزمینشان فکر می‌کنند می‌توانند این سرزمین را صاحب شوند. این در حالی است که ساکنان غزه در خیابان‌ها و بیابان‌ها چادر زده و حاضرند روی زمین سفت بخوابند اما سرزمین خود را ترک کنند. جنگ غزه جنگ اراده و پایبندی به هویت یک سرزمین است.

غزه،کربلای این دوران است/ ترکیب جهنمی ترامپ-ونس و انحطاط آمریکایی

روزنامه سوری الوطن در خصوص ابهامات تلاش برای ترور ترامپ نوشت: جوانی که گفته شد برای ترور ترامپ اقدام کرده بود هیچ سابقه کیفری نداشته و از لحاظ منطقی و عقلی نیز دلیلی برای این کار او که می‌دانست در نهایت کشته می‌شود وجود ندارد. در کنار اینها، این جوان، دیوانه نبوده و مشکل عقلی هم نداشت. می‌توان گفت پیروزی ترامپ در انتخابات آمریکا بیشتر از همه برای نظام حاکم در اوکراین خطر دارد چرا که ترامپ قصدی برای تداوم حمایت‌های مالی از این کشور ندارد. کروکس عامل ترور نافرجام ترامپ نوک یک کوه یخی زیر آب است؛ نمونه یک جوان آمریکایی که در کشوری زندگی می‌کند که سلاح به راحتی خرید یک شیرینی در دسترس است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ