مدیاتک با همکاری سامسونگ، سریع‌ترین رم دنیای موبایل را به پردازنده Dimensity 9400 اضافه می‌کند

اقتصاد ایران: سامسونگ پرسرعت‌ترین رم خود را در تراشه‌ی پرچمدار مدیاتک قرار داد تا سرعت و کارایی عملکرد آن را تأیید کند.

سامسونگ تراشه‌ی رم ۱۶ گیگابایتی LPDDR5X را به پردازنده‌ی دیمنسیتی ۹۴۰۰ مدیاتک متصل کرد تا از این طریق بتواند سریع‌ترین رم دنیای موبایل را مورد ارزیابی قرار دهد.

در اواخر فروردین امسال، سامسونگ از رم LPDDR5X با سرعت انتقال حداکثر ۱۰٫۷ گیگابیت‌برثانیه رونمایی و اعلام کرد که تولید انبوه آن در نیمه‌ی دوم ۲۰۲۴ آغاز خواهد شد. اکنون، با همکاری بین سامسونگ و مدیاتک، تراشه‌ی رم جدید کره‌ای‌ها مورد آزمایش قرار گرفته و سرعت مورد نظر آن تأیید شده است.

به‌گفته‌ی غول فناوری کره‌ای، رم LPDDR5X از لحاظ کاهش توان مصرفی و سرعت عمل، ۲۵ درصد نسبت‌به نسل قبل پیشرفت کرده‌ است و ۳۰ درصد ظرفیت بالاتری را با وجود کاهش حجم ارائه می‌دهد. این ویژگی‌ها به‌خصوص در زمینه‌ی پردازش‌ هوش مصنوعی محلی کاربرد دارند. سرعت تراشه‌ی نسل قبل رم سامسونگ حداکثر به ۸٫۵ گیگابیت‌برثانیه‌ می‌رسید.

مدیاتک جزئیات پردازنده‌ی جدید خود را مخفی نگه داشته است، اما می‌توان از این نکته اطمینان حاصل کرد که این تراشه از سریع‌ترین رم فعلی جهان پشتیبانی می‌کند. دیمنسیتی ۹۴۰۰ تا پایان ۲۰۲۴ عرضه خواهد شد.

مقالات مرتبط
  • رم پرسرعت جدید سامسونگ هوش مصنوعی را وارد گوشی‌ها می‌کند
  • آنر لپ‌تاپ جدیدی با رم ۲۴ گیگابایتی می‌سازد

JC Hsu، معاون مدیاتک می‌گوید: «همکاری با سامسونگ باعث شد که تراشه‌ی نسل بعد مدیاتک، اولین پردازنده‌ در جهان باشد که سرعت رم آن تا ۱۰٫۷ گیگابیت‌برثانیه تأیید می‌شود. این امر به دستگاه‌های آینده اجازه می‌دهد تا عملکرد هوش مصنوعی را در سطحی ارائه دهند که پیش از آن دیده نشده است.»

پیش از این، معاون اجرایی سامسونگ گفته بود انتظار می‌رود رم‌های کم‌مصرف LPDDR5X علاوه‌بر گوشی‌ها و لپ‌تاپ‌ها، در دستگاه‌های دیگری مانند کامپیوترهای شخصی، دیتاسنتر و خودرو نیز استفاده شوند. سامسونگ تاکنون هزینه‌ی تولید و قیمت رم جدید خود را اعلام نکرده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ