مواجهه با پلنگ یک باغدار در گلبهار را مصدوم کرد

اقتصاد ایران: مشهد- رییس اداره حفاظت محیط زیست چناران گفت: مواجهه ناگهانی یک باغدار با پلنگ در روستای «فریزی» شهرستان گلبهار خراسان رضوی منجر به مصدومیت وی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی خانی اظهار کرد: یک باغدار در گلبهار در خارج از باغ خود مشغول برداشتن آب بود، که پس از رویارویی ناگهانی با یک قلاده پلنگ، مقابله‌ای بین آنان بوجود می آید که منجر به مصدومیت جزبی این باغدار از ناحیه سر و دست می شود و پس از سر و صدا پلنگ او را رها و در نهایت منطقه را ترک می‌کند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست چناران بیان کرد: شهرستان گلبهار با غنای زیستی بالا، دارای گونه های ارزشمندی همچون پلنگ، قوچ و میش است، در خصوص این گونه مواجهه دوره های آموزشی متعددی همچون، تعارضات با حیات وحش برای جوامع محلی، دانش آموزان و دهیاران این شهرستان برگزار شده است.

وی ادامه داد: لازم است باغداران، دامداران و جوامع محلی به نکات احتیاطی و ایمنی لازم در رویارویی با این گونه ارزشمند، توجه ویژه داشته باشند.

خانی اظهار کرد: در ساعات نخست این اتفاق محیط بانان و کارشناسان حیات وحش شهرستان و استان خراسان رضوی با حضور در محل، مصدوم را به بیمارستان منتقل کرده و پس از آن منطقه را مورد پایش قرار داده و با اطلاع رسانی مناسب به جوامع محلی و هشدار به آنان در منطقه همچنان حضور دارند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست چناران در خصوص آخرین وضعیت باغدار مصدوم گفت: خوشبختانه در حال حاضر حال عمومی وی مساعد است.

وی به کشاورزان، باغداران، دامداران و طبیعت گردان توصیه کرد: در صورت مواجهه با پلنگ، راه فرار را برای آن باز گذاشته و به هیچ وجه در زمانی که پلنگ نزدیک لاشه و یا همراه توله های خود است، نزدیک آن نشوید و از هر گونه کنجکاوی جدا خودداری کرده و به ماموران یگان حفاظت محیط زیست آن منطقه و یا سامانه ۱۵۴۰ اطلاع دهید.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ