برگزاری مراسم های باشکوه عزاداری در تاسوعا و عاشورای حسینی

اقتصاد ایران: سرپرست سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران از برگزاری چندین مراسم باشکوه عزاداری مددجویان در مراکز ۱۰ گانه یاورشهر همراه با تعزیه‌خوانی با حضور مدیران شهری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدمحمد نقیب، ضمن عرض تسلیت به مناسبت تاسوعا و عاشورای حسینی (ع) گفت: در مرکز یاور شهر ۹ مراسم‌های پرشوری با حضور مددجویان برگزار شد و چندین روز پی‌درپی در این مرکز توسط مددجویان مراسم تعزیه‌خوانی همراه با روایت قیام عاشورا و دلاوری‌های امام حسین علیه‌السلام و یاران باوفایش برپا شد.

وی افزود: در مرکز یاور شهر ۴ نیز چندین مراسم باشکوه با حضور تمامی مددجویان برگزار شد و حسینیه این مرکز پذیرای مددجویان عاشق اباعبدالله الحسین (ع) بود که اقدام به زنجیرزنی، سینه‌زنی و دَمام‌زنی کردند. مراسم سمنوپَزان نیز در ظهر عاشورا برگزار شد و مددجویان در پخت سمنوی نذری ظهر عاشورا مشارکت کردند.

سرپرست سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: در مرکز یاور شهر یک به صورت مشترک به اتفاق مددجویان مرکز یاور شهر ۲ خیمه‌هایی برپا شد و به یاد حوادث ظهر عاشورا و آتش زدن خیمه‌های امام حسین علیه‌السلام و یارانش، مددجویان، خیمه‌ها را آتش زدند. دمام‌زنی و مدیحه‌سرایی نیز از دیگر برنامه‌های انجام شده در این مرکز بود.

وی ادامه داد: در سایر مراکز یاور شهر از جمله یاورشهر۷ ویژه معلولین نیز مراسم عزاداری و سینه‌زنی برای شهادت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام انجام شد. همچنین در تمامی مراکز نماز ظهر عاشورا اقامه شد و مراسم شام غریبان نیز اجرا گردید.

نقیب ادامه داد: با هماهنگی مناطق ۲۲ گانه در تمامی مدد سراها نیز مراسم‌های مختلف سینه‌زنی و نوحه سرایی برگزار شد و عاشقان اباعبدالله الحسین علیه‌السلام برای شهدای کربلا اشک ریختند.

وی در پایان گفت: ایام سوگواری شهادت امام حسین علیه السلام امسال در مراکز یاور شهر به شکل ویژه‌تری دنبال شد و در راستای معنویت‌افزایی که یکی از بندهای اصلی طرح ۹ گام است اقدامات ویژه‌ای صورت گرفت که برگزاری مراسم‌های تعزیه خوانی از جمله اقدامات قابل توجه در این مرکز بود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ