خدمت رسانی شهرداری یزد به هیئات مذهبی حسینیه ایران

اقتصاد ایران: یزد- رییس شورای اسلامی شهر یزد گفت: شهرداری یزد در دهه اول محرم خدمت رسانی شایسته ای به هیئات حسینیه ایران داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، عزیزالله سیفی روز چهارشنبه در دویست و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر یزد، اظهار کرد: شهرداری در زمینه فضاسازی در دهه محرم امسال فعالیت بسیار خوبی داشت و چهره شهر تغییر کرد.

وی ادامه داد: در مورد توزیع بخشی از اقلام برای سیاه پوش کردن سطح شهر نیز بیش از ۱۵ هزار متر ریسه و همچنین مقدار قابل توجهی کتیبه و پارچه بین هیئت‌های مذهبی و پایگاه‌های بسیج توزیع شد.

رییس شورای اسلامی شهر یزد افزود: البته در طول تاریخ همه عزاداری‌ها مردمی بوده و اینگونه خدمت رسانی‌ها فقط در راستای همراهی و تسهیلگری و فضاسازی شهری که وظیفه شهرداری است انجام شد و دستگاه عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) به خصوص در یزد حسینیه ایران با عشق و علاقه و توسط مردم مدیریت شده و می‌شود.

سیفی ادامه داد: از سازمان سیما و منظر و فرهنگی شهرداری تشکر می‌کنم که در این ایام تلاش‌های زیادی داشتند و چهره و منظر شهری تغییر زیادی داشت و فضاسازی خوبی انجام شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امسال در روز هفتم محرم تجمع هیئت‌های مذهبی در حسینیه امیرچقماق انجام شد و هیئت‌های یزد حسینیه ایران بخشی از شور و مشارکت حسینی را به نمایش گذاشتند.

رییس شورای اسلامی شهر یزد ادامه داد: بخشی از شور هیئت‌ها در طول مسیر و حرکت دسته‌جات است که در تجمع فعلی هفتم محرم یزد این شور و حرکت نشان داده نمی‌شود و فقط به تجمع در محل حسینیه بسنده شده است.

سیفی افزود: پیشنهاد دارم تا در سال آینده این تجمع از حسینیه و تکایای محله هیئت‌ها عزاداری شروع شده و با طی مسیر و مثل سایر عزاداری وارد میدان و حسینیه امیر چقماق شده و سپس تجمع انجام شود.

وی ادامه داد: امیدوارم تا دبیرخانه بین المللی یزد حسینیه ایران و هیئت‌های مذهبی یزد برای سال‌های آینده این برنامه ریزی را انجام دهند و فقط به تجمع خلاصه نشود و هیئت‌ها از محل تکایا در محلات عزاداری را آغاز کنند.

رییس شورای اسلامی شهر یزد در ادامه سخنان خود در این جلسه علنی گفت: در تقویم ملی کشورمان یازدهم ماه محرم با عنوان روز تجلیل از اسرا و مفقودان نامگذاری شده که این روز را گرامی می‌داریم و آنها از جان، مال و زندگی‌شان گذشتند و با خدا معامله کردند و قدردان همه رشادت‌ها هستیم.

خدمت رسانی شهرداری یزد به هیئات مذهبی حسینیه ایران

عضو دیگر شورای اسلامی شهر یزد نیز در این جلسه علنی گفت: حماسه عاشورا در فرهنگ ما شیعیان نماد عشق و گذشت و ایثار است و بزرگداشت این واقعه عظیم تا قیامت ادامه دارد و ما هر چه داریم از محرم و صفر است.

فاطمه زارع افزود: انقلاب اسلامی ایران برگرفته از قیام اباعبدالله (ع) است و در دفاع مقدس نیز رزمندگان با الگو گرفتن از امام حسین (ع) رشادت‌های زیادی داشتند و ما نیز وظیفه داریم برای نشر و گسترش این فرهگ تلاش کنیم تا همه این اقدامات زمینه ساز ظهور حضرت امام زمان (عج) باشد.

آماده باش ۱۳ پایگاه در دهه اول محرم

وی در بخش دیگری از سخنان خود در صحن علنی شورای اسلامی شهر یزد گفت: مجموعه واحدهای شهرداری در مناطق ۵ گانه خدمات بسیار زیادی انجام داد و در ۵۵ نقطه شهری کتیبه نصب شد و برای اولین بار در میدان امیرچقماق هم نماد مناسبتی نصب شد.

رییس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر یزد ادامه داد: آتش نشانی نیز در راستای ایمن سازی بازدیدهایی از تکایا و حسینیه‌ها داشت و ۱۳ پایگاه نیز در دهه محرم آماده باش بود و همراه با مردم یزد حسینیه ایران خدمت رسانی کرد.

زارع اظهار کرد: از مجموعه تلاش‌ها و خدمات واحدهای شهرداری در محرم امسال تشکر می‌کنیم و مردم نیز از طریق سامانه و همچنین حضوری از این تلاش‌ها قدردانی داشتند.

در این جلسه علنی در مورد آئین نامه رتبه بندی شرکت‌های طرف قرارداد سرویس مدارس و نحوه توزیع یارانه اتوبوس‌های بخش خصوصی و تصمیم گیری کرایه حمل و نقل داخل شهری نیز بعد از تبادل نظر رأی گیری و تصمیم گیری شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ