بررسی تهاتر محصولات دارویی سوئیس با محصولات کشاورزی ایران

اقتصاد ایران: در نشست مدیر اروپای معاونت بین‌الملل اتاق ایران با معاون سفارت سوئیس در تهران، تبادل پایاپای محصولات دارویی سوئیس با محصولات کشاورزی ایران و انجام امور تحقیقاتی و مطالعاتی، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

- اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اتاق بازرگانی ایران در نشست مدیر اروپای معاونت بین‌الملل اتاق ایران با معاون سفارت سوئیس در تهران، عنوان شد: فهرستی از اولویت‌های همکاری بین بخش‌های خصوصی دو کشور از جمله برگزاری نشست همکاری‌های تجاری ایران و سوئیس با حضور سفرا، تجار و بازرگانان دو کشور برای آشنایی با فرصت‌ها، قوانین و مقررات تجارت و سرمایه‌گذاری در سوئیس، تهیه شده است که در مکاتبه‌ای به اطلاع سفارت سوئیس خواهد رسید.

همچنین موضوع علاقه ایران به تبادل پایاپای محصولات دارویی سوئیس با محصولات کشاورزی ایران و انجام امور تحقیقاتی و مطالعاتی، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

ژولین بریگه، معاون سفارت سوئیس در ایران، با اشاره به حضور شرکت‌های سوئیسی در ایران و علاقه این کشور به تجارت با ایران، گفت: مشکلاتی در خصوص انتقال‌های مالی وجود دارد که امیدوارم این موارد در آینده نزدیک برطرف شود.

او با اشاره به حجم تجارت 140 میلیون دلاری ایران و سوئیس، افزود: این میزان شامل 120 میلیون دلار صادرات سوئیس به ایران و 20 میلیون دلار صادرات ایران به سوئیس است که نشان از افزایش صادرات ما به ایران و کاهش صادرات ایران به سوئیس دارد.

سما فرخنده نژاد، مدیر اروپای معاونت بین‌الملل اتاق ایران نیز موضوع ایجاد شرکت‌های مشترک (joint venture ) بخصوص شرکت‌های کوچک و متوسط (SMEs) بین دو کشور را طرح کرد که با استقبال بریگه مواجه شد.

فرخنده نژاد همچنین پیشنهاد تشکیل کمیته‌های مشترک بین اتاق‌های بازرگانی دو کشور در زمینه‌های کشاورزی و دارویی را مطرح کرد که برگه در واکنش گفت: این اتفاق با موافقت اتاق‌های بازرگانی سوئیس ممکن خواهد بود.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ