مهندس سابق مایکروسافت، داستان طراحی منوی استارت خاطره‌انگیز ویندوز ۹۵ را می‌گوید [تماشا کنید]

اقتصاد ایران: یکی از مهندسان سابق مایکروسافت داستان طراحی منوی استارت ویندوز ۹۵ را روایت می‌کند.

منوی استارت، وجودش را از ویندوز ۹۵ آغاز کرد و از آن زمان به یکی از شاخصه‌های اصلی سیستم‌عامل مایکروسافت تبدیل شده است. این روزها، کاربران نظرات متفاوتی در مورد منوی استارت ویندوز ۱۱ دارند؛ چراکه مایکروسافت اخیرا تبلیغات را در آن نمایش می‌دهد.

یکی از مهندسان سابق مایکروسافت که به توسعه‌ی منوی استارت ویندوز ۹۵ کمک کرده است، با انتشار ویدیویی در یوتیوب داستان خلق منوی استارت خاطره‌انگیز را شرح می‌دهد.

دیو پلامر، مهندس سابق مایکروسافت در ویدیو توضیح می‌دهد فناوری‌های اصلی ویندوز ۹۵ به شکل‌گیری منوی استارت کمک کرد. او تاکید می‌کند که خالق منوی استارت نیست و در فرآیند توسعه‌ی آن کمک کرده است. کاری که او انجام داد اضافه‌کردن رنگ به منوی استارت و ایجاد سیستمی بود که اپلیکیشنی را که از منوی استارت انتخاب می‌کردید، اجرا می‌کرد.

نوار آبی و مشکی که در سمت چپ منوی استارت قرار داشت، یک تصویر نبود. پلامر توضیح می‌دهد که اگر تیم توسعه برای آن قسمت از منوی استارت یک بیت‌مپ می‌ساختند، برای هر زبانی که ویندوز به آن ترجمه شده بود، به یک بیت‌مپ جداگانه نیاز داشتند.

با توجه به اینکه در آن زمان تنوع سخت‌افزاری زیادی وجود نداشت، هر بار که منوی استارت باز می‌شد باید تصاویر زیادی بررسی و مرتب‌سازی می‌شدند (در یک تصویر با فرمتِ بیت‌مپ، مقادیر روشنایی و رنگِ هر پیکسل به‌صورت باینری ذخیره می‌شوند).

مقاله‌ی مرتبط
  • مهندس سابق مایکروسافت تصویری دیده‌نشده از اولین نسخه ویندوز ۹۵ را منتشر کرد

پلامر برای حل مشکل، از رابط گرافیکی دستگاه (GDI) استفاده کرد. او گرادیانی از آبی به مشکی برنامه‌ریزی کرد که به گفته‌ی خودش آن را دوست داشت زیرا در صورتی که کامپیوتر شما تمام رنگ‌ها را نمایش نمی‌داد، سیستم به طور خودکار آن را تیره می‌کرد. پلامر باید متن ویندوز را با زاویه‌ی ۹۰ درجه برای قرار گرفتن در نوار منوی استارت برنامه‌ریزی می‌کرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ