دوربین‌های پیشرفته اومگا داوری دقیق المپیک پاریس ۲۰۲۴ را رقم می‌زنند

اقتصاد ایران: فناوری‌های جدید شرکت اومگا حرکات دقیق ورزشکاران را در جریان رقابت‌های ورزشی ردیابی می‌کند و امکان هرگونه خطا در داوری را از بین می‌برد.

شرکت OMEGA که از سال ۱۹۳۲ مسئولیت رسمی زمان‌سنجی بازی‌های المپیک را به‌عهده دارد؛ به‌تازگی مجموعه‌ای از نوآوری‌های تکنولوژیکی جدید خود را برای المپیک پاریس ۲۰۲۴ معرفی کرده است. این شرکت با زمان‌بندی دقیق و تجزیه‌وتحلیل داده‌های ورزشی تلاش می‌کند به‌سهم خود این رقابت‌ها را به یکی از پیشرفته‌ترین رویدادهای ورزشی تاریخ تبدیل کند.

دوربین‌های Scan‘O’Vision ULTIMATE که با هدف تکمیل عکس‌های ضروری ساخته شده‌اند، در هر ثانیه تا ۴۰ هزار عکس دیجیتال را با بالاترین وضوح ممکن ثبت می‌کنند. این فناوری به‌طور خاص برای لحظات پایانی مسابقات سرعتی توسعه یافته و از هر ورزشکاری که از خط پایان رقابت‌هایی مانند دومیدانی، دوچرخه‌سواری و نظیر آن رد می‌شود، عکس‌های ترکیبی می‌گیرد.

دوربین‌های اسکن او ویژن با بهره‌گیری از حسگرهای رنگی اختصاصی، تصاویری بسیار واضح را بدون تداخل پیکسلی به داوران ارائه می‌دهند. بدین‌ترتیب داوران بدون تأخیر دقیق‌ترین نتایج را فارغ از هرگونه اشتباه و سوگیری‌های میدانی اعلام خواهند کرد.

دوربین Scan‘O’Vision ULTIMATE اومگا

دومین فناوری جدید شرکت امگا، کامپیوتر ویژن (Computer Vision) نام دارد که حرکات ورزشکاران و سایر اشیاء را در طول رویدادهای المپیک ۲۰۲۴ پاریس ردیابی و تجزیه‌وتحلیل می‌کند. این فناوری از مجموعه‌ای از سیستم‌های تک‌دوربینی و چنددوربینی ساخته شده و با مدل‌های هوش مصنوعی برای ورزش‌های خاص و متنوع تعلیم‌دیده است.

برای مثال دوربین‌های کامپیوتر ویژن در والیبال ساحلی، حرکات ورزشکاران و توپ را با دقت ردیابی کرده و فاصله و سرعت بازیکنان، ارتفاع پرش آن‌ها و انواع ضربات و شوت‌ها را نیز اندازه‌گیری می‌کنند. همین روال در ورزش‌های آبی، ژیمناستیک، تنیس و نظیر آن (باتوجه‌به قوانین هر رشته‌ی ورزشی) اجرا خواهد شد.

فناوری‌های اومگا با ضبط بلادرنگ داده‌ها، روایتی کامل از هر رویداد خلق می‌کنند، لحظات مهم رقابت‌ها را بیرون می‌کشند و مسیر پیروزی یا شکست تیم‌ها و ورزشکاران را به نمایش می‌گذارند.

این تحلیل جامع، دیگر به سنسورهای فیزیکی پوشیدنی ورزشکاران وابسته نیست و تجربه‌ای همه‌جانبه با جزئیات پیشرفته را برای بینندگان فراهم می‌کند. درعین‌حال ابزارهای بازپخش پیشرفته‌ای را نیز برای تصمیم‌گیری و اعلام نتایج در اختیار داوران قرار می‌دهد.

در بخش استریمینگ مسابقات، اومگا با فناوری گرافیکی جدید 4K UHD با نام Vionardo وارد عرصه‌ی المپیک می‌شود . این سیستم تصاویری بی‌درنگ و شفاف را به زبان‌های مختلف آماده کرده و برای کمیته‌ی المپیک ارسال می‌کند تا بلافاصله بین سرویس‌های پخش ویدیویی (تلویزیونی و آنلاین) توزیع شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ