رهبر اپوزیسیون اوکراین: ارتباط کی‌یف با ترور ترامپ آشکار می‌شود

اقتصاد ایران: رهبر سابق اپوزیسیون اوکراین با ارسال نامه‌ای به نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از پیوند احتمالی سوءقصد اخیر به جان وی با دولت کی‌یف خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، ویکتور مدودچوک، رهبر سابق حزب اپوزیسیون «بستر زندگی» که در فعالیتش در اوکراین ممنوع است و هم‌اکنون هدایت جنبشی دیگر در این کشور را برعهده دارد، در نامه‌ای خطاب به دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق و نامزد فعلی انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا نوشت که درخواست‌های مکرر او برای برقراری صلح در اوکراین، وی را به هدف ترور تبدیل کرده است.

مدودچوک در این نامه نوشت: صلح در اوکراین به معنای از دست رفتن قدرت رژیم نازی زلنسکی و همچنین حامیان آمریکایی آن در دولت جو بایدن (رئیس جمهور آمریکا) است. به همین دلیل است که شما، به دشمن زلنسکی نئونازی بدل شده‌اید. و این آدم پست برای جلوگیری از پیروزی شما در انتخابات، دست به هر کاری خواهد زد. معتقدم که ارتباط اوکراینی‌ها با این ترور نافرجام به زودی آشکار می‌شود.

به گفته مدودچوک، کایریل بودانوف، رئیس اطلاعات نظامی اوکراین یک روز پیش از ترور ترامپ گفته بود که مقامات اوکراین برای ترور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه تلاش کرده بودند و آندری یرماک، مشاور رئیس جمهور اوکراین نیز چند روز قبل از آن هشدار داده بود که هر اوکراینی که خواستار صلح با روسیه باشد، باید حذف شود!

وی افزود: حذف فیزیکی مخالفان و فساد سیاسی، حلقه‌های زنجیری هستند که افراد تشنه ماندن در قدرت از آن استفاده می‌کنند. آنها از جنگ اوکراین با فروش سلاح به نئونازی‌های اوکراین منفعت می‌برند. کشورهای ناتو از طریق تامین سلاح و حمایت مالی از گروه‌های خرابکاری که به طور غیرقانونی قدرت را در اوکراین در دست دارند، همچنان به تسلیح و نظامی‌سازی اوکراین ادامه می‌دهند. براساس گزارش دفتر بازرسی کل وزارت دفاع آمریکا، این کشور از آغاز جنگ اوکراین در سال ۲۰۲۲، بیش از ۷۰ میلیارد دلار کمک تسلیحاتی در اختیار کی‌یف قرار داده است.

به گفته مدودچوک، ریخت و پاش سلاح و مهمات برای اوکراین به گسترش جنگ و ایجاد مخاطرات جدی ناشی از قاچاق گسترده سلاح پس از اتمام جنگ منجر می‌شود. سامانه‌های پدافندی، پهپادها و مهمات نقطه‌زن که برای کی‌یف تامین شده است، آزادانه در بازار سیاه سلاح دست به دست می‌شود و گروه‌های افراطی و تروریستی در سراسر جهان به آنها دسترسی پیدا می‌کنند.

سیاستمدار اوکراینی تاکید کرد: غصب قدرت در اوکراین به دست زلنسکی و منفعت شخصی او از تداوم جنگ در این کشور و ماندن بر مسند قدرت، شاید به تشدید بیشتر جنگ، گسترش قلمرو و مداخله کشورهای ثالث منجر شود که متعاقباً به قربانیان بیشتر، تجاوزها و تهدیدهای جدید علیه کل جهان می‌انجامد. این تهدید زمانی خنثی می‌شود که حمایت از رژیم جنایت‌کار زلنسکی متوقف شود.

ترامپ یکشنبه هفته جاری در آغاز گردهمایی انتخاباتی‌اش در باتلر واقع در پنسیلوانیا، پشت تریبون هدف سوءقصد قرار گرفت. در این حادثه ترامپ به شکلی عجیب از مرگ نجات پیدا کرد و تنها از ناحیه گوش زخمی شد. ضارب که فردی ۲۰ ساله و اهل پنسیلوانیا بود، به ضرب گلوله تک‌تیرانداز سرویس مخفی آمریکا کشته شد. همچنین یک نفر از حاضران در گردهمایی نیز جان باخت و دو نفر نیز به شدت زخمی شدند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ