نماینده پیشین مجلس: رفع فیلترینگ و آزادسازی واردات آیفون جزو مطالبات مردم از دولت جدید است

اقتصاد ایران: رشیدی کوچی: در دولت جدید با توجه به صحبت‌های رئیس‌جمهور منتخب در مناظره‌های ریاست جمهوری باید منتظر باشیم تا فیلترینگ رفع شود.

جلال رشیدی کوچی، نماینده مرودشت، پاسارگاد و ارسنجان در مجلس یازدهم، که برای شرکت در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس رد صلاحیت شد، اعتقاد دارد که مردم چهار مطالبه اصلی از دولت چهاردهم دارند که دو مورد از آن‌ها مستقیما به حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات مربوط می‌شود. این نماینده سابق مجلس در خصوص این مطالبه‌ها گفته است:

مطالبات ما از این دولت این چهار مورد است: واردات خودرو به‌طوری که عموم مردم از آن بهره ببرند و تعرفه‌های آن کاهش یابد. همچنین رفع فیلترینگ، واردات گوشی‌های آیفون و پایان دادن به گشت ارشاد از خواسته‌های مردم است که باید پیگیری شود.
- جلال رشیدی کوچی، نماینده پیشین مجلس

رشیدی کوچی که همواره یکی از نماینده‌های مخالف فیلترینگ و طرح صیانت بوده است اعتقاد دارد که براساس اظهارات مسعود پزشکیان در مناظره‌های ریاست‌ جمهوری رفع کردن فیلترینگ را می‌توان از دولت او انتظار داشت. او در این خصوص به تابناک این طور توضیح داده است:

«مردم نشان دادند راه‌های دور زدن فیلترینگ را پیدا کرده‌اند و قائل به آن نیستند. در دولت جدید باتوجه به صحبت‌های رئیس‌جمهور منتخب در مناظره‌های ریاست جمهوری باید منتظر باشیم تا این اتفاق خوب برای کشورمان بیفتد. قطعا فیلترینگ قابل تداوم نخواهد بود.»

مسعود پزشکیان درباره اینترنت چه وعده‌هایی داد؟
در میان وعده‌های پزشکیان برای دوران ریاست جمهوری‌اش، موضوع اینترنت و فیلترینگ از محورهای اساسی بود که تحقق آن مطالبه مردم از رئیس‌جمهورشان خواهد بود.
هانیه کلهر
مطالعه '4
مسعود پزشکیان درباره اینترنت چه وعده‌هایی داد؟

این نماینده‌ی مجلس در دوره یازدهم اعتقاد دارد که «رفع فیلتر به‌طور کامل در دست شخص رئیس‌جمهور است» چراکه این تصمیم در شورای عالی فضای مجازی و شورای عالی امنیت گرفته می‌شود که رئیس‌جمهور ریاست آن را برعهده دارد.

او همچنان فیلترینگ و اعمال محدودیت برای اینترنت را یک سیاست شکست‌خورده دانسته و گفته است: «آن‌هایی که با لجبازی باعث فیلترینگ شدند و این تصمیمات اشتباه را گرفتند و نپذیرفتند که فیلترینگ در کشور یک شیوه‌ی شکست خورده است، امروز عملا در قدرت و در دولت حضور ندارند.»

رشیدی کوچی تعامل میان دولت چهاردهم و مجلس دوازدهم را مطلوب و مثبت دانسته و پیش‌بینی کرده است که نمایندگان مجلس از وزرای پیشنهادی رئیس‌جمهور منتخب استقبال خواهند کرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ