جزئیات طرح امنیتی در کربلا و نجف برای خدمت به زائران

اقتصاد ایران: رئیس ستاد اطلاع رسانی امنیتی در عراق، از طرح ویژه در کربلای معلی برای استقبال از زائران در ایام ماه محرم تا مراسم اربعین امام حسین (ع) خبر داده و اعلام کرد که تدابیر متعددی برای خدمت‌رسانی به زائران در سطوح مختلف انجام شده است.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، ستاد اطلاع رسانی امنیتی عراق در بیانیه‌ای جزئیات طرح امنیتی ویژه برای مراسم عاشورا را اعلام و تاکید کرد: این طرح شامل دو محور امنیتی و خدماتی است و اقداماتی برای تسهیل ورود و خروج زائران در کربلای معلی انجام شده است.

«تحسین الخفاجی» رئیس ستاد اطلاع رسانی امنیتی عراق در گفتگو با خبرگزاری رسمی این کشور اعلام کرد که عملیات‌های مشترک از مدتی قبل برای آماده سازی طرح ویژه زیارتی در ماه محرم آغاز شده و تا اربعین امام حسین (ع) ادامه خواهد داشت.

وی افزود که این طرح با آماده‌سازی و تخصیص نیروهای ویژه و انجام عملیات‌های نظامی و آماده سازی اقدامات اطلاعاتی آغاز شده است.

الخفاجی تاکید کرد: این طرح همچنین شامل برنامه‌های خدماتی است که با ارائه خدمات به زائران در زمینه برق، آب و حمل و نقل انجام می‌شود. همچنین این طرح امنیتی شامل همه محورها و ورودی‌ها و خروجی‌ها در استان کربلا می‌شود.

این مسئول امنیتی در عراق اظهار داشت: ورود زائران به کربلای معلی از دو روز قبل به اوج خود رسیده و پیش‌بینی می‌کنیم که میلیون‌ها زائر وارد این شهر مقدس شوند. همچنین نیروی هوایی هم 24 ساعته به تلاش‌های خود برای خدمت رسانی به زائران ادامه می‌دهد.

رئیس ستاد اطلاع رسانی امنیتی در عراق تاکید کرد: سامانه نظارتی در استانداری کربلا هم تکمیل شده و کار خود را به خوبی انجام می‌دهد. این طرح همچنین شامل عدم وجود هیچ حالتی از بستن راه‌ها و همچنین تسهیل در ورود و خروج زائران و استفاده از ابزار حمل و نقل عمومی و خصوصی برای انتقال زائران می‌شود.

وی تصریح کرد: همچنین ارائه خدمات در سطح آب، برق و حمایت‌های لجستیک ادامه دارد و نیروهای امنیتی دستورالعمل‌ها و توصیه‌های ویژه‌ای صادر کرده‌اند که هدف از آن، راهنمایی زائران و آماده سازی کلیه الزامات برای تسهیل زیارت زائران در ماه محرم تا برگزاری مراسم اربعین امام حسین (ع) است.

از طرف دیگر خبرگزاری رسمی عراق گزارش داد که استانداری نجف اشرف مراسم شب دهم محرم را با تدابیر شدید امنیتی، خدماتی و بهداشتی و طبق برنامه‌ریزی‌هایی که برای آن در نظر گرفته شده بود، برگزار کرد.

بر اساس این گزارش، نیروهای امنیتی عراق در ایمن سازی معابر منتهی به شهر قدیمی و حرم امام علی (ع) مشارکت داشتند و حلقه‌های امنیتی به این منظور تشکیل شد. همچنین ادارات استانداری نجف اشرف در این زمینه اعلام آمادگی کردند و نیروهای انسانی خود را بسیج نمودند تا از انجام درست وظایف محول شده در استقبال از زائران و ارائه خدمات به آنها در سطوح مختلف اطمینان، حاصل کنند.

خبرگزاری عراق گزارش داد که وزارت بهداشت این کشور با 58 آمبولانس و 9 تیم اضافی و 20 آمبولانس دیگر که از بخش‌های مختلف برای ارائه حمایت‌های لجستیک حضور داشتند، به زائران خدمات ارائه داد.

بر این اساس همچنین 800 موکب حسینی در نجف اشرف از زائران پذیرایی کردند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ