ایلان ماسک مقر اسپیس‌ایکس و شبکه اجتماعی ایکس را از کالیفرنیا به تگزاس انتقال می‌دهد

اقتصاد ایران: ایلان ماسک به‌دلیل وضع برخی قوانین جدید در کالیفرنیا قصد دارد دفتر اسپیس‌ایکس و شبکه‌ی اجتماعی ایکس را به تگزاس انتقال دهد.

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و اسپیس‌اکس، در اقدامی غیرمنتظره اعلام کرد دفتر مرکزی این شرکت را به همراه دفتر مرکزی ایکس (توییتر سابق) از کالیفرنیا به تگزاس منتقل خواهد کرد.

تصمیم ماسک برای انتقال دفتر شرکت‌هایش به تگزاس در واکنش به قانون جدیدی به‌نام «قانون ایمنی دانش‌آموز» که گاوین نیوسام، فرماندار کالیفرنیا آن را امضا کرده، اتخاذ شده است. این قانون، مدارس را از وضع قوانینی که معلمان را وادار به افشای تغییرات هویت جنسیتی دانش‌آموزان بدون‌اجازه‌ی آن‌ها می‌کند، منع و همچنین از معلمانی درمورد دانش‌آموزان افشاگری انجام نمی‌دهند، در برابر اقدامات تلافی‌جویانه محافظت می‌کند.

ماسک در توییتی نوشت: «اسپیس‌ایکس به‌دلیل قانون ایمنی دانش‌آموز و بسیاری از قوانین دیگری که قبلاً وضع شده‌اند و علیه خانواده‌ها و شرکت‌ها هستند، دفتر مرکزی خود را از کالیفرنیا به تگزاس منتقل خواهد کرد.»

طبق اعلام ماسک، علاوه‌بر اسپیس‌ایکس، دفتر مرکزی شبکه‌ی اجتماعی ایکس نیز از سان‌فرانسیسکو به تگزاس منتقل خواهد شد. پیش‌از این، در گزارشی از وال‌استریت‌ ژورنال مشخص شده بود که ماسک قصد دارد جامعه‌ای اختصاصی به نام Snailbrook در حومه‌ی آستین تگزاس احداث کند. همچنین، طبق برخی خبرها، ماسک قصد دارد در همین شهر دانشگاه تأسیس کند.

مقالات مرتبط:
  • با تأیید ایلان ماسک، رونمایی تاکسی رباتیک تسلا به تعویق افتاد
  • ایلان ماسک از پرداخت جریمه ۵۰۰ میلیون دلاری به کارمندان سابق توییتر گریخت

این اولین‌بار نیست که ماسک دفتر شرکت‌هایش را جابه‌جا می‌کند. مدتی قبل که بسته‌ی پاداش ۵۵ میلیارد دلاری ماسک ازطرف دادگاهی در دلاویر رد شد، ثبت شرکت اسپیس‌اکس را از این ایالت به تگزاس منتقل کرد. علاوه‌بر این، در سال ۲۰۲۱ و پس‌از اینکه مقامات بهداشتی کالیفرنیا، کارخانه‌ی Fremont تسلا را در دوران همه‌گیری کرونا تعطیل کردند، دفتر مرکزی این شرکت نیز به تگزاس منتقل شد.

تصمیم ماسک برای خروج از کالیفرنیا می‌تواند پیامدهای زیادی برای این ایالت و همچنین صنعت فناوری داشته باشد. باید منتظر ماند و دید آیا سایر شرکت‌های فناوری از این میلیاردر پرحاشیه تبعیت خواهند کرد یا خیر.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ